Wróć

Geolokazacja – jakie daje plusy twojemu serwisowi?

Po wpisaniu w Google konkretnej usługi, z której chcesz skorzystać, natychmiast wyświetlają się strony, które je oferują. Dodatkowo pojawiają się także mapy z miejscami, gdzie są one realizowane. Do promocji serwisu obecnie dobrze jest wykorzystać geolokalizację. Podobny zabieg zastosowaliśmy tworząc serwis swiatzdrowia.pl.

Czym jest geolokalizacja?

Geolokalizacja jest zabiegiem umożliwiającym oznaczenie danymi lokalizacjami konkretnych treści publikowanych w sieci, takich jak grafiki, video czy teksty. Zyskują one znacznik, dzięki któremu po zadaniu odpowiedniego pytania internauta otrzymuje przez Google konkretne wyniki.

Użytkownicy oczekują obecnie spersonalizowanych treści dostosowanych do ich potrzeb, a geolokalizacja jest im w stanie to zapewnić. Ma ona szczególne znaczenie przy promowaniu usług lokalnych. Dodając do domeny znacznik miejsca bez żadnych problemów uda się odnaleźć adres, znaleźć wszystkie niezbędne informacje oraz zapoznać się z całą ofertą.

Wpływ geolokalizacji na działania SEO

W 2015 roku pojawiła się ważna aktualizacja w Google umożliwiająca precyzyjne wyświetlanie danych dotyczących serwisów oraz przedsiębiorców. Bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki można zapoznać się z kodem pocztowym, lokalizacją, typem urządzenia. Daje to dużą dozę personalizacji. Wystarczy przy konkretnej frazie podać miasto, a pojawią się dedykowane dla lokalizacji wyniki.

Geolokalizacja ma bardzo duże znaczenie dla pozycjonowania lokalnego. Pozwala przedsiębiorcom znaleźć się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania, gdy frazy są bezpośrednio powiązane z lokalizacją.

W jaki sposób Google jest w stanie określić lokalizację?

Google korzysta z kilku parametrów, aby określić lokalizację danego wyniku wyszukiwania. Przede wszystkim pobiera dane adresu IP, który podpowiada, gdzie Ty się aktualnie znajdujesz i w jakiej okolicy znajdują się usługi, jakich potrzebujesz. Bardzo ważne są także etykiety, które zostały przez Ciebie dodane do miejsca pracy, domu, ulubionych sklepów. Wyznacza to drogę najczęściej odwiedzanych miejsc, co gwarantuje lepsze dopasowanie wyników lokalnych.

Źródłem wiedzy o lokalizacji dla Google są także sieci Wi-Fi w najbliższej okolicy, z którymi łączysz się np. wychodząc do sklepu i sprawdzając dane o produktach lub pisząc w tym czasie ze znajomymi. Znaczenie dla działań Google ma także Twoja wcześniejsza działalność w sieci, która podpowiada zainteresowania, ulubione aktywności oraz wiele innych aspektów.

Kluczowe dla Google jest także korzystanie z GPS. Algorytmy mogą śledzić Twoje ruchy i sugerować produkty oraz usługi, z których zechcesz skorzystać.

Bazując na tych aspektach serwis może trafić w precyzyjny sposób do grupy docelowej, na której mu najbardziej zależy. Daje to bardzo dużą szansę przebicia w gąszczu serwisów działających na przeróżnych zasadach i korzystających ze zróżnicowanych technik. Warto więc pozycjonować witrynę na najbardziej pasujące frazy, ale z dopiskiem konkretnego miasta.