Dostępnych jest wiele narzędzi i opcji, z których można skorzystać, aby przyspieszyć ładowanie się sklepu internetowego.
Dlaczego prędkość sklepu internetowego jest tak istotna?
Dobre wrażenie na użytkownikach sklepów online robią platformy, których czas ładowania jest bardzo krótki. Aby działania nie poszły na marne, warto o ten aspekt w szczególności zadbać, ponieważ szybkość ma bardzo duży wpływ na konwersję.
Pierwsze 5 sekund ładowania sklepu ma największy wpływ na konwersję. Prawie 70% użytkowników potwierdza, że zniechęca ich niska prędkość, po prostu rezygnują z zakupów i szukają innego, lepszego miejsca.
Szybkość sklepu przekłada się na jego odbiór i pozycjonowanie przez Google. Witryny o niewystarczających parametrach są umieszczane znacznie niżej niż te, które pracują nad wynikami.
Optymalny czas ładowania sklepu internetowego
Akceptowalnym przez Google czasem ładowania się witryny sklepu internetowego są 2 sekundy. Potentat dąży jednak do tego, aby czas ten skrócić nawet do pół sekundy.
Jak przyspieszyć sklep internetowy?
Warto zapoznać się z kilkoma wskazówkami, jak skutecznie przyspieszyć działanie sklepu internetowego, a tym samym osiągnąć większe zyski.
Szybki hosting
Wybór odpowiedniego hostingu ma ogromny wpływ na szybkość sklepu internetowego. Warto korzystać z platform oferujących szybkie serwery, regularną optymalizację oraz CDN. Strona ładuje się dzięki temu szybko w różnych regionach.
Oczywiście dobry hosting kosztuje sporo, ale jest to inwestycja w Twoje przyszłe zyski. Uzyskasz w ten sposób również dostęp do CDN, czyli sieci serwerów rozmieszczonych w różnych w lokalizacjach geograficznych.
Wtyczka cache
Jeżeli sklep powstaje na platformie WordPress, masz dostęp do wielu interesujących wtyczek do tzw. cachowania, czyli buforowania części zasobów. Pozwala to na pobieranie danych ze strony przez użytkowników tylko raz. Wtyczki typu Cache kompresują pliki i pozwalają na szybsze zapoznawanie się z zawartością witryny.
Optymalizacja zdjęć
Zbyt dużych rozmiarów grafiki oraz zdjęcia mogą spowolnić ładowanie się sklepu internetowego. Przed dodaniem obrazu, warto go przeskalować i skompresować, aby był mniejszy. Dostępne są również specjalne wtyczki do optymalizacji grafik: Smush lub EWWW Image Optimizer.
Zarządzanie wtyczkami
Sklepy oparte o WordPress łączą się ze wszystkimi aktywnymi wtyczkami i każde zapytanie prowadzi do powstania milisekund opóźnienia. Powstaje efekt śnieżnej kuli, a to może znacząco spowolnić Twoją witrynę. Nie należy korzystać ze wszystkich, a jedynie tych najpotrzebniejszych.
Należy również upewnić się, czy wtyczki są zaktualizowane do najnowszej wersji. Można uniknąć błędów i obniżania wydajności platformy sprzedażowej.
Przyspieszenie sklepu internetowego – podsumowanie
Każda sekunda może zaważyć o zdobyciu lub utracie klienta. Działające z odpowiednią prędkością sklepy internetowe nie mogą narzekać na brak zamówień. Dobra wiadomość jest taka, że WordPress daje narzędzia do zarządzania szybkością platform sprzedażowych. Wystarczy jedynie umiejętnie z nich skorzystać.