Deep linking to korzystne rozwiązanie wspierające optymalizację stron. Jest zgodne z zasadami SEO + UX. Pozwala obniżyć wskaźnik odrzuceń i zmaksymalizować konwersję.
Warto zapoznać się z tematem linkowania głębokiego, które poprawia nawigację serwisu, sprawia, że strona internetowa jest bardzo intuicyjna. Sprawdź, jakie jeszcze korzyści uzyskasz stosując deep linking.
Co to jest deep linking?
Deep linking pozwala użytkownikom wejść do określonej sekcji na witrynie internetowej, bez konieczności zaglądania na stronę startową i główną. Internauta ma możliwość szybkiego i prostego dotarcia do interesujących go informacji. Zabieg ten pozwala maksymalnie obniżyć wskaźnik odrzuceń.
Jak działa deep linking?
Zasada działania linkowania głębokiego jest bardzo prosta. Użytkownik korzysta ze specjalnego linku utworzonego w celu kierowania do konkretnej sekcji strony internetowej lub aplikacji. Odnośnik zawiera kod identyfikacyjny umożliwiający odnalezienie wybranej treści.
Aby deep linking zadziałał poprawnie, zwykle należy zastosować dodatkowe tagowanie HTML lub zaimplementować specjalny kod JavaScript.
Zasady wdrażania deep linking
- Wyszukaj adres URL serwisu, do którego chcesz stworzyć przekierowanie.
- Należy zamienić protokół http:// na https:// i dodać #anchor tekst na koniec. Jednocześnie należy pamiętać o dodaniu w zakotwiczeniu, co ma wyświetlić się użytkownikowi.
- Internauta klikając w konkretny link zostanie przeniesiony na stronę internetową z interesującymi go treściami.
Kiedy warto zastosować deep linking?
Z linkowania głębokiego bardzo chętnie korzystają firmy oraz marketerzy, którzy pragną zwiększyć konwersję strony lub aplikacji. Rozwiązanie to stanowi nieodłączny element pozycjonowania pod kątem wyszukiwarki Google. Pozwala zmaksymalizować konwersję i zachęcić do zakupu produktów, skorzystania z usługi, dotarcia do podstrony produktowej, wypełnienia formularza kontaktowego, zapisania się do newslettera czy wykonania rezerwacji.
Deep linking a strategia SEO + UX
Deep linking korzystnie wpływa zarówno na SEO, jak i UX. Spełnia oczekiwania internautów, którzy chcą docierać do informacji szybko i prosto. Odpowiada na potrzeby intuicyjnego wyszukiwania treści. Istotą stosowania tego rozwiązania jest przemyślenie, których treści klient najbardziej potrzebuje i poszukuje na Twojej witrynie.
Linkowanie głębokie ma bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o działania wykonywane na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Można ułatwić internautom dostęp do interesujących treści wykorzystując strategię deep linking.
Deep linking – podsumowanie
Deep linking jest podstawową techniką, o jaką warto wzbogacić pozycjonowanie, aby uzyskać większe korzyści z działań SEO i UX. Jest możliwość pełnej personalizacji informacji dostarczanych użytkownikom. Zaangażowanie odbiorców i krótka ścieżka konwersji to kluczowe aspekty, które należy wypracować w aktualnej działalności internetowej, aby skutecznie sprzedawać produkty i usługi.