Internet przepełniony jest treściami. Pojawia się ich każdego dnia wiele tysięcy, a nawet milionów. Natłok informacyjny powinien skłaniać właścicieli stron do publikowania wyłącznie jakościowych, angażujących treści. Tylko takie są w stanie przebić się w gąszczu mało istotnego contentu.
Wartościowy content marketing – jaki wpływ ma na Twoją działalność w sieci?
Content marketing wykorzystuje różne źródła przekazu, aby dotrzeć do odbiorcy. Są to m.in. artykuły sponsorowane, wpisy na blogach czy treści w mediach społecznościowych. Nie chodzi jednak o tworzenie treści be wyrazu i jakości, ale o zachęcenie klienta do zakupu lub skorzystania z usługi poprzez publikacje wysokiej jakości.
Najważniejsze jest, aby stosować się do kilku zasad tworzenia content marketingu:
- twórz wyłącznie mniej nachalne treści, które nie będą blokowane na życzenie internauty przez AdBlock. Prezentowane treści mają być użyteczne i nie zasłaniać internaucie połowy ekranu krzykliwymi hasłami;
- dany artykuł powinien generować wartościowy ruch. Należy publikować treści odpowiadające na konkretne pytania;
- systematycznie tworząc i publikując treści możesz uplasować siebie i swoją markę w roli eksperta godnego zaufania. Udzielając się na forach tematycznych podnosisz rangę świadczonych usług, działasz w świadomy sposób budując swoją pozycję w sieci;
- kontakt z klientem jest bardzo ważny w internecie, ponieważ Twoim zadaniem jest zacieśnienie więzi. Uzyskać można z tego obopólne korzyści. Ty zyskasz lojalnego klienta, a on wygeneruje na Twojej stronie naturalny, wartościowy ruch. Taką relację możesz stworzyć poprzez newslettery, maile informacyjne czy inne spersonalizowane wiadomości;
- publikując treści warto korzystać z wartościowych linków wewnętrznych. Generują one ruch organiczny, pozwalają skutecznie przekierować na podstrony i ułatwiają indeksowanie strony. Warto jednak stosować anchory niosące za sobą wartość informacyjną;
- content marketing ma wzbudzać zainteresowanie, skłaniać do aktywnych wypowiedzi, a także budować lojalność wśród klientów. Wymaga to jednak systematycznej i wieloletniej pracy;
- widoczność witryny w Google jest również uzależniona od wartości publikowanych treści. Dobrze przygotowane materiały na pewno wspomogą pozycjonowanie. Warto jednak tworzyć treści zarówno merytoryczne, jak i zgodne z zasadami SEO.
Co dają wartościowe treści dla biznesu?
Wysokiej jakości treści pomagają we wdrażaniu w skuteczny sposób zasad SEO. Witryna może osiągać bardzo wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, a algorytmy promują obecnie przede wszystkim strony z jakościowymi treściami.
Google stawia przede wszystkim na User Experience, czyli wrażenia użytkownika. To sprawia, że promowane są przede wszystkim treści z najważniejszymi słowami kluczowymi powiązanymi z frazami najczęściej wpisywanymi przez użytkowników. Dodatkowym atutem są elementy urozmaicające treści, takie jak zdjęcia czy wyróżnione akapity.
Dobrej jakości treści należy w umiejętny sposób nasycić słowami kluczowymi. Zdania muszą brzmieć naturalnie, nie mogą zawierać rażących błędów gramatycznych. Obecnie standardem jest umieszczanie nieodmienionych słów kluczowych w częstotliwości 2-3 frazy na 1000 słów, ale przy zasadzie utrzymania charakteru całego tekstu.
Warto regularnie poddawać optymalizacji już istniejące treści, ponieważ akceptowane przez Google zasady ciągle się zmieniają.