Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jaki jest czas oczekiwania na efekty pozycjonowania?

Jaki Jest Czas Oczekiwania Na Efekty Pozycjonowania? zdjęcie nr 13

Nie możesz doczekać się efektów i chcesz osiągnąć je jak najszybciej? Pozycjonowanie wymaga cierpliwości, jeżeli chodzi o same działania, jak i osiągane wyniki.

Otrzymanie dokładnego terminu uzyskania efektów z pozycjonowania jest niemożliwe. Tydzień, miesiąc, rok? Musisz jednak wiedzieć, że jeżeli po półrocznych działaniach nie widać żadnych, nawet najmniejszych efektów, coś jest nie tak. We wskazanym okresie powinno udać się osiągnąć pierwsze satysfakcjonujące wyniki z pozycjonowania takie, jak:

  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe,
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • nowe zapytania od klientów.

Stan początkowy witryny a efekty pozycjonowania

Oczywistym jest, że jeżeli w fazie początkowej strona internetowa znajdowała się daleko w wynikasz wyszukiwania, dłużej zajmie dotarcie do Top 10. Tak daleka pozycja wskazuje na zaniedbanie wielu elementów, które należy w pierwszej kolejności naprawić. Pozycjoner musi zmienić wygląd kodu źródłowego, strukturę, jak i elementy techniczne strony internetowej.

Praca nad witryną jest nieustanna, ciągle trzeba ją doskonalić. Im wyżej się znajduje, tym więcej elementów należy wnosić na jeszcze wyższy poziom zaawansowania. Jeżeli chcesz być Top 10, musisz uzbroić się w cierpliwość. Wobec takiej pozycji Google ma największe wymagania. Konkurencja na bieżąco monitoruje Twoje poczynania, chce prześcignąć Cię i pokonać. Celem jest przewidywanie ich kroków i pracowanie nad jak najlepszym pozycjonowaniem witryny.

Koszty a efekty pozycjonowania

Koszty mają bardzo duży wpływ na efekty pozycjonowania. Im większy budżet, tym więcej działań uda się wykonać w stosunkowo krótkim czasie. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie działania są dedykowane do potrzeb każdego podmiotu. Jednym posłuży strategia z wykorzystaniem SEO, innym postawienie na techniki związane z content marketingiem. Google nieustannie aktualizuje i zmienia algorytmy, trzeba być elastycznym i dostosowywać się do aktualnych wymagań.

Konkurencyjność a efekty pozycjonowania

Najtrudniejsze jest wypozycjonowanie strony na bardzo konkurencyjne frazy. Nie wystarczy w takiej sytuacji zastosowanie kilku linków kierujących z innych stron oraz dobry tekst, należy wdrożyć bardziej skomplikowane działania.

W niektórych przypadkach warto rozpocząć od pozycjonowania na mniej konkurencyjne frazy, co pozwoli na osiągnięcie lepszych i szybszych efektów. Tutaj dla przykładu warto podać pozycjonowanie lokalne oraz frazy z długim ogonem. Możesz w ten sposób uzyskać wyższe wyniki wyszukiwania, ponieważ zastosujesz rozwiązanie wyróżniające się małą konkurencyjnością.

Efekty pozycjonowania – podsumowanie

Nie da się określić przedziału czasowego, w którym można uzyskać satysfakcjonujące efekty pozycjonowania. Jednak pierwsze pół roku jest decydujące i jeżeli w tym czasie żadnych pozytywnych efektów nie uda się uzyskać, niezwłocznie należy zmienić strategię. Zdarzają się sytuacje, w których już po kilku tygodniach statystyki są znacznie lepsze, ale w większości przypadków potrzeba paru miesięcy na pierwsze efekty.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację