Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Dlaczego Twoja strona internetowa nie jest widoczna w Google? Najczęstsze przyczyny

Dlaczego Twoja Strona Internetowa Nie Jest Widoczna W Google? Najczęstsze Przyczyny - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Dużym problemem jest, gdy strona internetowa nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google. Nie panikuj, a dowiedz się, czym to jest spowodowane. 

Cz.1. Powody, dlaczego strona internetowa nie jest widoczna w Google. 

Nowa strona internetowa

Podstawowym wyzwaniem w przypadku nowych stron internetowych jest indeksacja. Trzeba mieć świadomość, że może upłynąć sporo czasu, zanim będzie widoczna w wynikach wyszukiwania Google. 

Nie musisz jednak czekać, aż stanie się to samoistnie, szczególnie jeżeli od razu chcesz promować swoje usługi lub produkty w sieci. Możesz zgłosić stronę do indeksacji za pomocą Google Search Console. Ponadto narzędzie umożliwia kontrolowanie tego, jak roboty Google oceniają Twoją witrynę.

Zablokowane indeksowanie witryny

Podczas tworzenia lub edytowania strony internetowej w sekcji meta robots możesz zastosować polecenie „noindex”. Dzięki temu wybrane części strony nie są indeksowane przez roboty Google. Uzyskujesz w ten sposób pełną kontrolę nad tym, jakie treści są aktualnie widoczne w sieci.

Musisz jednak pamiętać, aby usunąć regułę „noindex”, gdy elementy strony są gotowe do publikacji. Jeżeli tego nie zrobisz, Google nie doda strony do indeksu, a tym samym nie będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby nie zapomnieć o usunięciu tej reguły, możesz skorzystać z Google Search Console, które kontroluje indeksację stron i wykrywa błędy związane z jej widocznością. 

Strona zablokowana przez plik robots.txt

Wystarczy małe niedopatrzenie, aby w pliku robots.txt znalazła się komenda blokująca dostęp botom indeksującym do przeszukania Twojej strony internetowej. Jest to spowodowane tym, że we wspomnianym pliku należy precyzyjnie określić, które katalogi i sekcje mają być indeksowane przez boty, a które mają zostać ukryte. Mała pomyłka wystarczy, aby zastosować tę zasadę dla całej witryny. 

Możesz ponownie wykorzystać Google Search Console, aby sprawdzić, czy nie występują żadne problemy w dostępnie botów do Twojej strony.

Brak mapy witryny

Roboty Google odnajdują poszczególne podstrony w serwisie poprzez mapę witryny. Plik dostępny jest w formacie XML oraz TXT. Boty są w stanie na tej podstawie lepiej zrozumieć hierarchię treści, a także efektywność indeksowania witryny. Jeżeli tej mapy nie ma lub jest przygotowana błędnie, może pojawić się problem z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google.

Pamiętaj, aby dopilnować aktualności mapy witryny. Musi ona zawierać wyłącznie prawidłowe adresy URL. 

Kary od Google

Google może nałożyć karę na witrynę, która narusza przyjęte zasady. Problemów można narobić sobie, publikując bardzo słabej jakości treści, stosując techniki spamerskie lub wprowadzając nienaturalne linki wychodzące. 

Kary od Google mogą być naprawdę dotkliwe i obejmować m.in. spadek w rankingach wyników wyszukiwania, albo całkowite usunięcie strony z indeksu Google. 

Zadbaj o swoją stronę internetową!

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google to nieustanna praca wymagająca pełnego zaangażowania. Czasem niewielkie błędy mogą spowodować całkowitą nieobecność witryny w wyszukiwarce. W tym artykule przedstawiliśmy wybrane problemy, które mogą to spowodować. Jest ich jednak znacznie więcej, o czym opowiemy niebawem. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację

    Telefon WhatsApp E-mail