Facebook jest najważniejszym i największym serwisem społecznościowym działającym na całym świecie. Nie służy jedynie kontaktom z przyjaciółmi oraz rodziną, ale także celom biznesowym. Jak założyć sklep na Facebooku? Sprawdź!
Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?
Facebooku jest popularnym portalem społecznościowym, na którym swoje konto ma 16 mln osób, jedynie w Polsce. Na całym świecie liczby te są wielokrotnie większe. Nie należy bagatelizować jego wpływu na realizację celów biznesowych i możliwość zarobku. Ludzie, spędzając czas na rozmowie z przyjaciółmi, czy oglądając krótkie filmiki oraz zdjęcia, pod impulsem chwili mogą zdecydować o zakupie produktu.
Facebook jest idealnym miejscem do reklamowania i rozszerzania grupy docelowej. Warto wykorzystać go jako kolejny kanał dystrybucji, mający na celu promowanie marki. Można również bezpośrednio na platformie otworzyć sklep. FB ciągle się rozwija i pojawiają się coraz to nowe opcje dla przedsiębiorców.
Jak działa i kto może założyć sklep na FB?
Sklep działa na Facebooku jako fanpage. Internauci mogą przeglądać ofertę produktów. Wyświetlane są ich opisy, ceny, zdjęcia. Bezpośrednia sprzedaż na FB w Polsce nie jest jeszcze możliwa, ale można przekierować klienta do karty produktowej zewnętrznego sklepu internetowego. Finalizacja transakcji może nastąpić również przez Messenger.
Facebook jest idealnym miejscem do promowania usług i produktów. Zakładając własny fanpage, można zapewnić sobie wymarzoną, bezpośrednią komunikację z klientem. Dziś to portale społecznościowe są obowiązkowymi elementami także strategii marketingowej. Aktywując na FB zakładkę SKLEP, można wykorzystać kolejny sposób na dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów.
Jak stworzyć sklep na Facebooku krok po kroku?
Konto na Facebooku można założyć zupełnie za darmo. Nie naliczane są również żadne opłaty za stworzenie sklepu online w tym serwisie. Działania są proste i szybkie, wystarczy uzupełnić wszystkie pola. Zyskujesz w ten sposób kolejny kanał dystrybucji swoich produktów.
Tworzenie sklepu na Facebooku w menadżerze sprzedaży
Podstawą jest posiadanie konta w serwisie Facebook, najbardziej polecany jest fanpage firmowy, dla podkreślenia profesjonalizmu prowadzonych działań. Gdy już ten warunek spełnisz, możesz przejść do menadżera sprzedaży, gdzie znajduje się opcja sklep Facebook.
Istotne jest, aby posiadać już w pełni działający zewnętrzny sklep internetowy, z którym można zsynchronizować konto, w celu przekierowywania klientów do przeglądanych produktów. Proces rozpoczyna się od kliknięcia „DODAJ SKLEP”. Przeniesiesz się do zakładki „UTWÓRZ SKLEP”. Następnie możesz ustawić metodę finalizacji zakupu i kanał sprzedaży. Postępuj zgodnie z instrukcją, a sklep internetowy na Facebooku zostanie założony poprawnie.
Warto wiedzieć, że weryfikacja Twojego sklepu internetowego przez Facebook może trwać do 2 tygodni. W tym czasie możesz jednak popracować nad konfiguracją katalogu, dodać kolekcje (na początek minimum 2-30 produktów), popracować nad wyglądem sklepu i opublikować wprowadzone zmiany (zatwierdzanie trwa do 24 godzin).
Dodawanie produktów do katalogu
Wiesz już, jak założyć sklep na FB. Pora przejść do dodawania produktów, które będą widoczne dla klientów. W tym celu należy opracować katalog. Jest to proces czasochłonny, szczególnie jeżeli Twój sklep dysponuje rozległym asortymentem. O wiele prościej jest połączyć serwis społecznościowy z zewnętrznym sklepem internetowym.
Personalizacja sklepu internetowego
Bardzo dużą popularnością cieszy się sklep na FB. Jak złożyć go już wiesz, ale warto sprawdzić również czynniki, dzięki którym możesz wyróżnić się spośród konkurencji. Pomoże w tym personalizacja sklepu. W tym celu warto wykorzystać ciekawe grafiki, elementy charakterystyczne dla Twojej marki, a także atrakcyjną kolorystykę. Warto wybrać intuicyjny układ, ustawić kolekcje w odpowiedniej kolejności, a także zastosować prostą nawigację. Potencjalni klienci nie powinni mieć żadnych problemów z wyszukiwaniem produktów.
Facebook daje wiele możliwości personalizowania sklepu. Wystarczy skorzystać z dostępnych w Menadżerze sprzedaży opcji, edytować wygląd i układ strony głównej. Najlepiej to zrobić poprzez zmianę fontów, kolorów buttonów, linków i wyróżnień.
Korzyści z prowadzenia sklepu na FB
Po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, jak stworzyć sklep na FB oraz że nie jest to wcale skomplikowane. Dostarczysz klientom kolejny kanał dystrybucji swoich produktów. Warto również podkreślić, że platforma jest łatwa w obsłudze, a dodawanie i konfigurowanie poszczególnych elementów odbywa się w intuicyjny sposób. Chwila moment i wszystko gotowe.
Jeżeli zastanawiasz się, czy i jak otworzyć sklep na Facebooku, oto kilka korzyści, które powinny Cię przekonać:
- szeroka skala działania – środowisko, na którym zaczniesz działać, obejmuje nie tylko Facebook, ale także Instagram. Zyskujesz podwójny dostęp do klientów;
- elastyczne kolekcje – możesz pokazywać klientom wyróżnione produkty, a także te, na które chcesz, aby zwrócili szczególną uwagę. Możesz ustawić kolejność wyświetlania od nowych i wyróżnionych, a dopiero poniżej pozostałego asortymentu;
- funkcjonalność – do dyspozycji jest sporo narzędzi oraz funkcji, dzięki którym można wypromować sklep i umocnić jego pozycję na rynku. Identyfikacja wizualna marki będzie miała się dobrze.
Choć dobrze wiesz, jak zrobić sklep na Facebooku, musisz pamiętać, że w Polsce nie jest możliwa na tej platformie bezpośrednia sprzedaż. Klient zostaje przeniesiony do e-sklepu. Aby dokończyć transakcję, musisz więc posiadać własny sklep online. Miejmy nadzieję, że już niedługo platforma w Polsce zyska więcej funkcjonalności, wzorem Stanów Zjednoczonych.
Jak zrobić sklep na FB – podsumowanie
Ten artykuł przedstawia, jak zrobić sklep na Facebooku i jak wykorzystać go do celu zwiększenia wyników sprzedaży oraz dotarcia do szerszej grupy klientów. Sama aplikacja jest darmowa, a daje ogrom możliwości marketingowych. Z pewnością w niedługim czasie dostrzeżesz rosnącą liczbę zamówień.