Czy rok 2025 zrewolucjonizuje podejście do SEO? Musisz przygotować się na pewne nadchodzące zmiany, aby utrzymać wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania i dopasować treści do potrzeb coraz bardziej wymagających użytkowników.
Marki przejmują wyszukiwarkę
Google w 2025 roku chce stawiać na promocję marek w wyszukiwarce, jeszcze silniej niż dotychczas. Potentat zauważył duże zainteresowanie ze strony użytkowników, którzy bardzo często poszukiwali konkretnych marek, w celu skorzystania z ich oferty.
Aby osiągnąć zadowalające rezultaty, wizerunek marki warto promować w różnych kanałach m.in. przy pomocy Google Ads, mediów społecznościowych czy YouTube. Możesz w ten sposób zbudować silną pozycję marki w sieci, zwiększyć rozpoznawalność, a także osiągnąć dobre rezultaty w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dywersyfikacja źródeł ruchu
W swoich działaniach w sieci nie możesz polegać wyłącznie na SEO. Musisz zdywersyfikować źródła ruchu, przede wszystkim poprzez inwestycję w płatne kampanie. Opierając się wyłącznie na organicznych wynikach wyszukiwania, sporo ryzykujesz i trudno będzie Ci zbudować lojalnych odbiorców. Potrzebujesz do tego angażujących treści na YouTube oraz atrakcyjnego e-mail marketingu. Miksując różne formy kontaktu z odbiorcami, zapewniasz swojej witrynie stałą widoczność.
Intencje użytkownika są najważniejsze
Działania SEO aktualnie nie skupiają się wyłącznie na słowach kluczowych i linkowaniu, ale przede wszystkim na analizowaniu zachowań użytkownika. Google sprawdza przede wszystkim współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, wskaźnik konwersji, a także liczbę powracających użytkowników.
Aby zadowolić użytkownika, Twoja strona musi działać szybko, a publikowane na niej treści powinny być zgodne z intencją wyszukiwania. To pozwoli przełożyć się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, a Twoja strona nie będzie narzekała na brak ruchu.
Link building nadal istotny
Treści generowane przez sztuczną inteligencję są aktualnie bardzo dużym problemem, z uwagi na niską jakość. W tym kontekście bardzo ważne staje się zwracanie uwagi na odnośniki kierujące do strony. Ważne, aby były wartościowe, tematycznie powiązane z witryną.
Korzystanie z SearchGPT i Perplexity
Choć może to nam się nie podobać, AI na dobre weszło do świata internetu, dlatego, aby dotrzeć do użytkowników, musisz korzystać z dedykowanych narzędzi do optymalizacji treści. Pomogą w lepszym dopasowaniu semantycznym, wykorzystają dane strukturalne, a także pozwolą przygotować treści zgodne z wymaganiami algorytmu uczącego się.
Jeżeli już teraz zainwestujesz w SearchGPT oraz Perplexity, możesz uzyskać wyraźną przewagę nad konkurencją.
AI Overviews
Streszczenia wygenerowane przez AI już niedługo będą publikowane w wynikach wyszukiwania w Europie, a to może mocno ograniczyć ruch na stronach o charakterze informacyjnym. Aby tego uniknąć, zwróć uwagę na „bottom-funnel”, czyli słowa kluczowe przyciągające uwagę użytkowników skorych do interakcji. Pamiętaj również o strategii CRO, czyli optymalizacji konwersji, aby maksymalnie wykorzystać uzyskany ruch.
Rok 2025 będzie pełen zmian i umacniającej się pozycji AI. Jak zawsze przetrwają ci, którzy będą umieli przystosować się do potrzeb użytkowników i zmian w algorytmach.