Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Cross selling i Up selling – kiedy i co stosować?

Cross Selling I Up Selling - Kiedy I Co Stosować? - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Popularnymi technikami sprzedażowymi są cross-selling oraz up-selling. Dlaczego są tak chętnie wykorzystywane? 

Co to jest cross selling? 

W tłumaczeniu na język polski termin ten oznacza sprzedaż krzyżową. Znajduje zastosowanie w przypadku stałych klientów oraz tych, którzy w danym momencie zdecydowali się na zakup w sklepie. Cross selling opiera się na proponowaniu klientowi podobnego produktu, który już wybrał, aby dorzucił go do swojego koszyka. 

Technika sprzedażowa opiera się również na przypominaniu o ponownym zakupie klientom poprzez wiadomości SMS lub e-maile. Komunikat powinien obejmować podobne produkty, które już klient kupił. Ważne jest, aby przekaz trafił do konsumenta w momencie, gdy będzie chciał ponownie kupić produkt, czyli np. po jego zużyciu. 

Dlaczego cross seling jest popularny?

Podpowiadając klientowi, jakie jeszcze podobne produkty może kupić, możesz zwiększyć wartość robionych przez niego zakupów. Zainteresujesz go również dodatkową ofertą. Ponadto konsument, wiedząc, że otrzymuje od Ciebie tak duże wsparcie, prawdopodobnie ponownie zdecyduje się na zakupy. 

Stosując cross seling zdecydowanie możesz osiągnąć o wiele wyższe zyski i satysfakcję konsumentów. 

Up selling — co to?

Inna nazwa to sprzedaż uzupełniająca lub dodatkowa. Opiera się na proponowaniu klientowi jednego produktu, ale droższego i oferującego zaawansowane funkcje. Znajduje zastosowanie, zanim klient dokona płatności. Up selling wykorzystywany jest przede wszystkim na stałych konsumentach, którzy są przywiązani do sklepu, mają zaufanie co do oferowanych produktów i nie poczują, że są naciągani na coś droższego. 

Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście

Możesz zaproponować klientce droższą torebkę wykonaną ze skóry, w momencie gdy ona chciała kupić tańszą, ale zrobioną z tworzywa sztucznego. Jeżeli stosunek cenowy nie będzie wiązał się z aż tak dużą różnicą, stały klient może przychylić się do zakupu zaproponowanej opcji.

Dlaczego warto zastosować up seling?

Pomimo że technika sprzedażowa opiera się na zaproponowaniu jednego, wysokiej jakości produktu, zyskujesz na tym, ponieważ jest on droższy. Zyski Twojego sklepu się zgadzają. Jeżeli zaproponowany model sprawdzi się, na pewno podczas kolejnych zakupów klient również posłucha Twoich sugestii. 

Przeczytaj również

Tworząc nienachalne propozycje, budujesz zaufanie i poczucie wsparcia u kupującego. Technika up seling umożliwia zwiększenie dochodu, jednocześnie dbając o potrzeby i pozytywne odczucia stałych klientów. 

Znając zasady sprzedaży, możesz odnieść sukces w biznesie

Klienta możesz zdobyć bez nachalnego atakowania go promocjami i ofertami specjalnymi. Wystarczy, że wykorzystasz w umiejętny sposób cross selling, up selling, a zdobędziesz zaufanie oraz satysfakcję osób korzystających z oferty Twojego sklepu. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację

    Telefon WhatsApp E-mail