Drugim, zaraz po Google, największym graczem na rynku wyszukiwarek jest Bing. Czy pozycjonujesz swoją stronę również na tej platformie? Jeżeli nie, sprawdź, dlaczego warto.
Jakie możliwości daje wyszukiwarka Bing?
Bing to wyszukiwarka intensywnie rozwijana przez Microsoft. Obsługuje miliardy zapytań na całym świecie stawiane przez specyficzną grupę internautów. W Polsce jej udział w rynku wynosi 3-5%. Uświadom sobie, że tym samym masz dostęp do milionów odbiorców.
Wyszukiwarka Bing posiada integracje z wszystkimi produktami należącymi do Microsoftu, a w szczególności z przeglądarką Edge, systemem Windows i pakietem Office. Pozycjonując stronę w Bing, możesz z łatwością dotrzeć do środowiska korporacyjnego, które na co dzień korzysta z produktów Microsoft.
Dlaczego pozycjonowanie strony w Bing jest korzystne?
Udział Bing w globalnym rynku stale wzrasta. Wyszukiwarka posiada bardzo dobre integracje z funkcjami AI, co jest obecnie podstawą. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na pozycjonowanie w Bing, mogą wypracować silną pozycję w sieci i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.
Mniejsza konkurencja
Mniej wysiłku trzeba włożyć w osiągnięcie TOP3 w Bing niż w Google. Efekty osiągniesz szybciej, a przy mniejszych nakładach finansowych.
Przewidywalne algorytmy
Wielu specjalistów narzeka na zawiłość algorytmów Google, które w dodatku zmieniają się znienacka. Czasem trudno nadążyć za wymaganiami. Microsoft jest pod tym względem przyjazny i komunikuje planowane zmiany. Podaje przy tym jasne wytyczne, jakie trzeba spełnić, aby utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce Bing.
Zyskasz unikalną grupę odbiorców
Użytkownikami Bing są zwykle osoby w przedziale wiekowym 35-50 lat. Mają wyższe dochody i pracują w środowisku korporacyjnym. Najwięcej korzyści z pozycjonowania w Bing uzyskają przedsiębiorcy oferujący usługi profesjonalne oraz produkty premium.
Aspekty techniczne, na które trzeba zwrócić uwagę pozycjonując stronę w Bing
Bing nie toleruje błędów technicznych i oczekuje przestrzegania wysokich standardów. Wyszukiwarka jest pod tym względem bardzo surowa, co odróżnia ją od Google, które na pewne rzeczy przymyka oko.
Aspektami, nad którymi musisz pracować pozycjonując stronę w Bing, są:
- szybkość ładowania witryny,
- struktura adresów URL,
- bezpieczeństwo strony — obowiązkowo certyfikat SSL oraz protokół HTTPS,
- konfiguracja mapy witryny i regularne aktualizowanie,
- prawidłowa implementacja danych strukturalnych.
Żeby utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce Bing, musisz regularnie monitorować stronę internetową pod względem powyższych aspektów technicznych.
Pozycjonowanie w Bing to wartościowa inwestycja
Mniejsze nakłady pracy i finansowe, a szybsze efekty? Tak wygląda pozycjonowanie strony internetowej w Bing. Firmy, które oferują usługi profesjonalne oraz produkty premium, nie powinny dłużej zwlekać i rozpocząć optymalizację w wyszukiwarce Microsoft. Skupiając się wyłącznie na Google, zwrot z inwestycji nie będzie tak spektakularny. Jednocześnie, droga do sukcesu w tym przypadku wymaga regularności, cierpliwości oraz skupienia się na długofalowych efektach.