2023 rok przyniósł zmiany w Google Ads. Warto zapoznać się z najnowszymi trendami, aby poprowadzić kampanię reklamową skutecznie.
Przegląd zmian w Google Ads – 2023 rok
- Od maja 2023 roku w nowych kampaniach nie będą dostępne grupy podobnych odbiorców wprowadzone w Google Ads prawie 10 lat temu. Funkcja całkowicie zniknie w sierpniu dla już korzystających z tego rozwiązania.
- Nowym zaleceniem dla reklamodawców jest first-party data, które należy pozyskiwać m.in. za pomocą Customer Match.
- Kolejną wskazówką jest, aby zacząć stosować Smart Bidding oraz kierowanie zoptymalizowane.
- Już pod koniec 2022 roku Google wprowadziło program weryfikacji reklamodawców. W najbliższym czasie ma zostać zaktualizowany. Ma to zwiększyć transparentność treści sponsorowanych w wynikach wyszukiwania.
- Użytkownicy otrzymają możliwość zmiany i sprawdzenia ustawień wyświetlania za pomocą My Ad Center.
Aktualizacja rekomendacji typu „usuń zbędne słowa kluczowe”
Dotychczas można było poprosić o wskazanie zbędnych słów kluczowych związanych z określoną grupą docelową. Od 19 stycznia 2023 roku Google Ads uwzględnia przy wytypowaniu słów kluczowych typ ich dopasowania.
Przykład: jeżeli pojawi się fraza spodnie damskie pasująca do danej grupy reklam, a także słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym spodnie dla pań, Google Ads będzie rekomendowało usunięcie pierwszej opcji. Dzieje się tak, ponieważ opcja druga pozwoli wyświetlać reklamy we wszystkich wynikach wyszukiwania frazy spodnie damskie.
Performance Max – nowy wymiar kampanii internetowych?
Pod koniec 2023 roku ma zakończyć się automatyczne przekształcanie inteligentnych kampanii produktowych na kampanie Performance Max. Wraz z tymi zmianami znikną Smart Shopping Campaigns oraz kampanie lokalne.
Performance Max ma realizować określone cele, a także umożliwiać reklamodawcom dostęp do wszystkich zasobów Google Ads w ramach jednej kampanii. Nowe aktualizacje pozwalają na dostarczanie treści sponsorowanych do konkretnych grup docelowych, w odpowiednim czasie i przy użyciu odpowiedniego kanału komunikacji. Jest to rozwiązanie najbardziej dopasowane do potrzeb reklamodawców stawiających na sprzedaż, docieranie do potencjalnych klientów, a także zachęcenie do odwiedzin w sklepach stacjonarnych. Umożliwia także na skuteczne przedstawienie promocji.
Aby wraz z Performance Max osiągnąć bardzo dobre rezultaty, trzeba zgromadzić bardzo dużo first-party data. Niestety agencje reklamowe muszą pomyśleć o zwiększeniu budżetu na promocję.
Czy kampanie w Google Ads nadal mają sens?
Google Ads jest bardzo skutecznym narzędziem reklamowym. Musisz jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czy rozwiązanie spełnia oczekiwania Twojej firmy. Wiele zależy od tego, w jakiej branży działasz, jakie intencje zakupowe mają potencjalni klienci, a także jaki jest wśród nich poziom świadomości Twojej marki. Jeżeli masz spore grono zdecydowanych klientów, kampanie w Google Ads są strzałem w dziesiątkę, w celu umocnienia pozycji.