Czynników, które mają wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google jest naprawdę dużo. Pozycjonerzy przez lata działalności wiele z nich odkryli i wykorzystują na swoją korzyść. Wymienić ich wszystkich jednak się nie da, ze względu na dużą dynamikę zmian serwowanych przez Google. Jedynym ratunkiem jest śledzenie trendów i bieżące reagowanie na zmiany.
Rozwiń sklep internetowy z agencją reklamową Improve
Grupa Improve zajmuje się profesjonalnym tworzeniem sklepów internetowych. Tworzy przestrzenie w internecie, w których można zrobić wygodne zakupy.
Sklep internetowy – pozycjonowanie – Grupa Improve
To zaledwie garstka usług, jakie znajdziesz w ofercie Improve. Agencja marketingowa troszczy się o potrzeby klientów na różnych poziomach. Co ważne kampanie e-marketingowe są prowadzone z bardzo dużą dokładnością, z wykorzystaniem innowacyjnych, nowatorskich technik. To daje szansę na dobrą promocję w sieci.
Oferta na sklepy internetowe Poznań
Chcesz prowadzić funkcjonalny, nowoczesny sklep internetowy? Z pomocą Improve na pewno Ci się to uda. Zostanie stworzona witryna w pełni funkcjonalna, wyposażona w ułatwiające zakupy wtyczki. Zarówno realizacja transakcji, jak i zarządzanie sklepem nie będą stanowiły większego problemu.
Pozycjonowanie sklepu przez agencję reklamową Improve umocni pozycję witryny w sieci, a to przełoży się na zwiększenie sprzedaży i dotarcie do szerokiego grona klientów.
Czym są czynniki rankingowe Google?
Czynniki rankingowe wyszukiwarki Google to elementy znajdujące się na stronie, jak i poza nią. Roboty Google biorą je pod uwagę ustalając kolejność stron w rankingu. Poprzez analizę czynników SEO on-site oraz off-site, Google jest w stanie zaproponować internautom najbardziej trafne wyszukiwania.
Jeżeli pozycjoner chce profesjonalnie wykonać pozycjonowanie, musi posiadać rozległą i aktualną wiedzę na temat czynników rankingowych Google. Wszyscy specjaliści od budowania popularności w sieci korzystają z najważniejszych elementów SEO, aby wpływać na umocnienie pozycji firmy w sieci.
Ile jest czynników rankingowych?
Trudno powiedzieć, ile jest czynników rankingowych. To pytanie do Google, ponieważ jako jedyne narzędzie posiada pełną wiedzę na ten temat. W 2006 roku określono, że pozycja w wynikach wyszukiwana Google zależy od ponad 200 czynników. Pamiętajmy, że od tego czasu wiele się zmieniło, a i ta liczba na pewno również wzrosła.
Można jednak wyróżnić kilka najważniejszych czynników, które Google bierze zawsze pod uwagę budując ranking wyszukiwarki:
- treść znajdująca się na stronie,
- optymalizacja techniczna strony,
- optymalizacja UX,
- środowisko wokół strony internetowej, m.in. zewnętrzne linki sponsorowane,
- jakość zastosowanej domeny.
W 2021 roku specjaliści wyróżnili listę 10 najważniejszych czynników, które brane są pod uwagę w budowaniu rankingu Google:
- Wysokiej jakości treści, które powinny być oryginalne, unikalne, wartościowe, a średnia długość tekstu na pierwszej stronie nie powinna przekraczać 1890 słów.
- Linki zwrotne stanowią ważną część algorytmu Google i wpływają na indeksowanie strony internetowej. Powiązanie wysokiej jakości treści z linkami zwrotnymi jest niezbędne do generowania ruchu organicznego.
- Kolejne na liście są intencje wyszukiwarki, czyli tak naprawdę oczekiwania internautów. Musisz mieć szczęście, aby wpasować się w aktualne potrzeby poszukujących treści.
- Znaczenie ma również szybkość ładowania strony internetowej. Ludzie nie lubią czekać, szybko się zniechęcają, nie poświęcą ani sekundy dłużej na witrynę, która nie odpala się w ułamku sekundy.
- Przystosowanie do urządzeń mobilnych jest wymogiem koniecznym, ponieważ większość użytkowników szuka informacji na tabletach oraz smartfonach.
- Bardzo ważny jest autorytet domeny, którą posiadasz. Im wyższy wynik osiągniesz w skali od 1 do 100, tym lepiej dla efektów pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Podnieść status możesz m.in. zdobywając wartościowe linki zwrotne.
- Optymalizacja słów kluczowych jest niezbędna w budowaniu pozycji w wyszukiwarce Google. Należy m.in. dodać frazy w adresie URL, uwzględnić je w nagłówkach H2 i H3, a także przygotować wartościowe meta description.
- Ustal przyjazną strukturę strony, która ułatwi poszukiwanie informacji.
- Twoja witryna musi być bezpieczna, z pełnym szyfrowaniem danych, z aktualizacjami wykonywanymi na bieżąco.
- Liczy się także doświadczenie właściciela strony, jego historia, a także dotychczasowa współpraca z Google.