By zwiększyć rozpoznawalność swojej witryny należy stale inwestować w marketing i rozeznać się w świecie skutecznej reklamy na Facebooku. Ponieważ jest to stosunkowo młode narzędzie pozyskiwania klientów/czytelników wciąż łatwo jest się w nim pogubić. Jakich błędów zatem unikać?
Podstawą przy obsłudze reklam na Facebooku jest ustawienie sposobu rozliczania się – Facebook Ads pozwala bowiem na ustawienie reklamy typu CPM, czyli ,,cost per 1000 impressions”, dzięki której ustalamy koszt za tysiąc wyświetleń naszego komunikatu. Przy skomponowaniu tego ze skutecznym hasłem, promocją czy grafiką otrzymamy najskuteczniejsze narzędzie do docierania do nowych odbiorców.
Najważniejszą cechą Facebook Ads (obsługiwane poprzez Menedżera Reklam lub Power Editora – to drugie rozwiązanie pozwala na o wiele więcej) jest oczywiście ustalanie dziennego budżetu jaki chcemy przeznaczyć na reklamy, oraz budżetu całkowitego, ustalanego na cały okres promocji.
Dzięki dużej automatyzacji możemy w prosty sposób ustalić zatem ile dokładnie chcemy wydać i zrobić to jak najskuteczniej. Kluczowa jest tu znajomość aktualnych trendów: wiedząc jak obecnie zależy Facebookowi na rozwoju sekcji wideo i streamów (i Instagrama, który jest własnością firmy) możemy być pewni, że wiadomości podawane w ten sposób będą bardziej promowane przez algorytmy. Z dużą pewnością możemy zresztą zakładać, że każda nowa funkcjonalność jaką wprowadza się do tego portalu startuje z pozycji uprzywilejowanej i pozwala na pozyskanie większych zasięgów niż tradycyjny post reklamowy z obrazkiem czy odnośnikiem.
Obecnie Facebook pozwala na ustalenie jednego z pięciu celów kampanii, w których chodzi o: przejście na stronę, zaangażowanie w konkretnym poście, konwersję, uzyskanie polubień lub wyświetleń wideo. Pierwszy wariant jest najbardziej opłacalny jeżeli chcemy uzyskać jak największy ruch na stronie – pamiętajmy jednak, że nie zawsze będzie się to wiązać z większym zaangażowaniem odbiorcy. Znając dobrze potrzeby swoich użytkowników możemy zyskać więcej np. zakupów w sklepie nie poprzez sprowadzenie na niego możliwie wielu osób, a poprzez pokazanie jakiegoś produktu w formie wideo. Osoby, które po obejrzeniu materiału będą na tyle zainteresowane, by kliknąć w link będą o wiele bliżej zakupu niż ci, których do wejścia na stronę skusiła zwykła kolorowa grafika czy hasło.
Gdzie reklamować i do kogo?
Kolejną istotną rzeczą jaką możemy ustalić jest targetowanie reklamy według demografii. Nie ma sensu kierować swoich płatnych postów „do wszystkich”. Marketing na Facebooku czy w Google polega na tym samym, na czym polegał od lat w reklamach radiowych czy telewizyjnych – bez dokładnego rozeznania w tym kto jest zainteresowany naszym produktem będziemy tylko tracić pieniądze na nieskuteczne kampanie.
Ostatnią podstawą o jakiej nie należy zapominać jest wybranie miejsca, w którym reklama ma się wyświetlić. Najpopularniejszym jest oczywiście główny news feed portalu na komputerach, do wyboru mamy jednak jeszcze trzy: news feed na urządzeniach mobilnych, prawa kolumna na komputerach i tzw. audience network (tylko reklamy w formie wideo lub graficznej dla aplikacji zatwierdzonych przez Facebooka). O czym należy tu pamiętać? O tym, że jednej kampanii warto poświęcić jedno miejsce, powielanie informacji w wielu nie przynosi raczej większego skutku.
Środki na marketing w wielu miejscach
warto zatem przeznaczać na różne kampanie.