Tradycyjne pozycjonowanie skupia się wyłącznie na dopasowaniu słów kluczowych. Jeżeli internauta często wpisuje hasło „czerwone buty sportowe”, Twoim zadaniem jest powtórzenie tej frazy w nagłówkach, tytule i treści. Natomiast semantyczne SEO idzie o krok dalej. Google aktualnie rozumie kontekst i intencje zapytania. Wie, że Klienci są również zainteresowani porównaniem ofert różnych butów sportowych.
Co to jest semantyczne SEO?
Semantyczne SEO nie skupia się wyłącznie na pojedynczych słowach kluczowych, a skłania do tworzenia kompleksowych treści, pomocnych dla czytelników. Wystarczy stworzyć jeden, wyczerpujący tekst o butach sportowych, zamiast pięciu krótszych na kilka wybranych fraz.
Do tworzenia wartościowych tekstów warto podejść, jak do rozmowy z dobrym sprzedawcą. Nie tylko opowiada o produkcie, który Cię interesuje, ale również potrafi rozwiać wątpliwości na dodatkowe pytania. Ze sklepu wychodzisz zadowolony. Warto postarać się, aby takie same odczucia miał internauta po opuszczeniu Twojej strony internetowej.
Semantyczne SEO we współczesnych czasach doceniają zarówno klienci, jak i wyszukiwarka Google.
Najlepsze praktyczki w semantycznym SEO
Poniżej przedstawiamy kilka technik, które warto zastosować, aby wcielić w życie założenia semantycznego SEO.
Skup się na temacie, a nie pojedynczych słowach kluczowych
Zrezygnuj z tworzenia kilku artykułów na podobnie brzmiące frazy, czyli jaką wodę warto pić, ile wody warto pić, woda niezbędna do życia. Stwórz jeden kompleksowy poradnik, który będzie wyczerpywał temat np. Dlaczego musisz pić wodę — kompleksowy poradnik.
W jednym artykule możesz poruszyć wszystkie powiązane tematy. Wyszukiwarka z czasem zaklasyfikuje Cię jako autorytet w temacie wody. Rozbudowany artykuł w naturalny sposób zawiera dziesiątki istotnych fraz, a jednocześnie dostarcza czytelnikom odpowiedzi na pytania w kompleksowy sposób.
Stosuj język swoich klientów
Zwróć uwagę, jak Twoi klienci mówią o swoich problemach: z wykorzystaniem branżowego żargonu, czy języka potocznego? Warto wprowadzić do tekstu frazy semantyczne, czyli synonimy, powiązane terminy i pytania, naturalnie nawiązujące do tematu głównego. Możesz posiłkować się takimi narzędziami, jak Senuto, Ahrefs czy Google Keyword Planner.
Wypracuj autorytet tematyczny
Google najbardziej docenia ekspertów. Autorytet tematyczny możesz zbudować, jeżeli na Twojej stronie internetowej klient znajdzie kompleksową wiedzę z danej dziedziny. Wymaga to jednak czasu i konsekwencji. Trzeba publikować regularnie wysokiej jakości, kompleksowe poradniki, stosować linkowanie wewnętrzne i aktualizować treści. Warto odświeżać stare, nieaktualne artykuły, wzbogacając je o nowe informacje.
Tworzenie wartościowych treści ma sens
Semantyczne SEO udowadnia, że nawet w dzisiejszych czasach, gdy prym wiedzie sztuczna inteligencja, nadal potrzebne są wartościowe treści. Kompleksowe podejście do potrzeb odbiorców zapewnia wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Budując autorytet w swojej dziedzinie, strona internetowa będzie dla Ciebie najlepszą wizytówką.



