Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Sztuczna inteligencja w pozycjonowaniu stron – czy warto skorzystać z AI?

Sztuczna Inteligencja W Pozycjonowaniu Stron – Czy Warto Skorzystać Z Ai? zdjęcie nr 13

Od grudnia 2022 roku tematem numer jeden w branży marketingu internetowego jest AI, czyli sztuczna inteligencja. Czy całkowicie zmieni ona podejście do pozycjonowania stron oraz generowania ruchu w sieci?

AI jest tematem, który obecnie interesuje zarówno programistów, jak i klientów korzystających z usług SEO. Warto dowiedzieć się o tym więcej, aby wykorzystać sztuczną inteligencję na własną korzyść.

Czym jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja, z ang. AI, czyli Artificial Intelligence, to dziedzina wiedzy obejmująca sieci neuronowe, robotykę oraz tworzenie modeli zachowań inteligentnych oraz programów komputerowych zajmujących się symulacją tych mechanizmów. Termin obejmuje również uczenie maszynowe, głębokie uczenie oraz uczenie wzmocnione.

Wykorzystanie AI w SEO przez Google

Dla niektórych termin sztucznej inteligencji może być nowy. Natomiast Google AI wykorzystuje już od lat w algorytmach wyszukiwania i wyświetlania reklam. Dzięki sztucznej inteligencji działa m.in. wyszukiwanie głosowe.

ChatGPT – jak działa?

Kolejną kwestią są treści tworzone przez chatGPT. Wielu zastanawia się, czy da się w ten sposób wygenerować unikalny i wartościowy content? Tak naprawdę wielu copywriterów podkreśla, że chatGPT może być fantastyczną bazą do stworzenia szkicu artykułu, opisu kategorii czy opisu produktu, ale wymagającego opracowania. Niezbędna jest weryfikacja jakości, faktów, a także zastosowanych środków stylistycznych. Narzędzie chatGPT nie jest nieomylne.

Contentu generowanego przez AI nie należy traktować jako podstawowego w działaniach SEO, ale może to być bardzo pomocne, szczególnie w tworzeniu treści pod pozycjonowanie, niewidocznych dla czytelnika.

Jak algorytmy Google reagują na chatGPT?

Automatyzacja, jaką zapewnia AI umożliwia generowanie treści pozwalających na manipulowanie rankingami w wynikach wyszukiwania. Google podkreśla jednak, że zależy mu przede wszystkim na jakości dostarczanych czytelnikowi treści. Niektóre działania wykonywane przez AI mogą więc zostać uznane za zabronione.

Publikowany content musi być zgodny z fundamentalnymi zasadami, którymi są: wiedza, doświadczenie, rzetelność, wiarygodność. Jeżeli żaden z tych aspektów nie zostanie złamany przez treści wygenerowane za pomocą narzędzia AI, nie powinniśmy mieć żadnych problemów.

Obecnie nie ma jeszcze aż tak wielu danych, jak wykorzystanie AI w pozycjonowaniu przekłada się na realne wyniki. Trzeba mieć świadomość, że samo wypełnienie podstron treściami to za mało, aby osiągnąć aktualnie zadowalające wyniki.

Optymalizacja strony przez AI. Czy to możliwe?

Sztuczna inteligencja upraszcza SEO i UX. Specjaliści chętnie wykorzystują chatGPT do tworzenia strategii fraz i automatyzacji wielu zadań. Już prognozowane jest, że w Google Analytics, Google Ads oraz Google Search Console pojawi się wiele dodatkowych opcji związanych z AI.

Już teraz możliwa jest optymalizacja strony poprzez sztuczną inteligencję. Wystarczy wykorzystać narzędzia takie, jak Semrush czy Surfer SEO.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację