Dlaczego trafiamy akurat na te, a nie inne teksty w internecie, choć jest ich setki tysięcy? Zwykle powodem jest ich pisanie pod SEO. Jest to zabieg konieczny, jeżeli portal czy strona internetowa chce wyróżnić się i zwiększyć widoczność w sieci, a tym samym dotrzeć do docelowego odbiorcy.
Tekst SEO — co to znaczy?
Są to różnorodne, wartościowe teksty, które mają za zadanie skupić uwagę odbiorcy, a jednocześnie wykorzystywane są w nich optymalizacyjne zasady SEO. Efektem jest lepsza widoczność strony w wynikach wyszukiwania, a także zwiększenie wartościowego ruchu.
Skuteczne teksty SEO mają określoną treść i formę, dlatego bardzo dobrze działają na wyniki osiągane przez stronę internetową. Należy jednak pamiętać, że algorytmy Google nieustannie zmieniają się, dlatego istotne jest dostosowywanie się do nowych zasad i reagowanie na nie.
Przeczytaj również
Warto również wiedzieć, że tekst SEO wskazuje robotom Google, co znajduje się na danej witrynie. Jest dla nich przewodnikiem. Informuje wyszukiwarkę, na jakie słowa kluczowe domena powinna być wyświetlana. Oczywiście, ważne jest to, że tworzone treści są jednocześnie wartościowe dla użytkowników.
Tworzony na stronę internetową content ma służyć zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom. Wiele osób zastanawia się jednak, jak pisać teksty SEO, aby osiągać najlepsze rezultaty. Artykuł nieco przybliży ten temat.
Teksty SEO – jak pisać, aby osiągać najlepsze rezultaty?
Pomysł i tytuł
Zanim zaczniesz pisać, należy zastanowić się nad konkretnym pojęciem i stworzyć ogólny plan tekstu. Celem powinno być zachęcenie czytelnika do zgłębienia tematu i zainteresowania się branżą, w jakiej działasz. Bardzo duże znaczenie ma również chwytliwy tytuł.
Cel i wartość tekstu
Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, po co chcesz napisać tekst SEO. Celem powinno być przekazywanie informacji, rozwiązanie wybranego problemu, a także zachęcenie odbiorcy do zapoznania się z konkretną usługą lub produktem. Ogólnie rzecz biorąc, tekst powinien przekazywać określoną wartość.
Nie ma sensu tworzyć tekstów ogólnych, nielogicznych, pozbawionych przekazu. Zostaną negatywnie ocenione zarówno przez odbiorców, jak i roboty Google.
Teksty SEO powinny przyciągać uwagę
Bardzo duże znaczenie ma pierwszy akapit tekstu. To on decyduje, czy czytelnik zdecyduje się zapoznać z dalszą zawartością. Powinien być wciągający, a cały tekst utrzymywać uwagę odbiorcy.
Zastosowanie słów kluczowych
Treści SEO muszą zostać wzbogacone o słowa kluczowe. Należy zadbać o to, aby zostały naturalnie wplecione w tekst. Trzeba jednak pamiętać, aby nigdy nie tworzyć tekstu tylko po to, aby upchać w nim jak najwięcej fraz. Należy podchodzić do tego z umiarem, stosując również frazy longtail.
Teksty SEO muszą być unikalne
Jest to oczywistość, ale należy za każdym razem o tym pamiętać. Każdy tekst pod pozycjonowanie musi być autorski. Roboty Google są bardzo wyczulone na duplikaty. Szybko możesz stracić wypracowaną pozycję w wynikach wyszukiwania przez ten niedopuszczalny błąd.
Bezbłędny SEO tekst
Gdy tekst jest już gotowy, należy go przeczytać, w celu zrobienia korekty i wyłapania ewentualnych błędów. Należy usunąć z tekstu wszelkie literówki, błędy interpunkcyjne, a także inne poważne uchybienia mające wpływ na autorytet witryny.
Jak pisać teksty SEO? Wskazówki, co do formy
Długość tekstu
Odbiorców odrzucają zarówno zbyt krótkie teksty, jak i mające kilkanaście stron, w dodatku przygotowane zbitym tekstem. Skuteczny artykuł SEO na blog powinien mieć długość ok. 3000 zzs, a w wydaniu specjalistycznym od 4 do 6 tys. zzs.
Akapity, hierarchiczne nagłówki H2, H3, H4 itd., wypunktowania i numeracje
Są to aspekty niezwykle istotne w pisaniu tekstów pod SEO. Pozwalają odpowiednio podzielić tekst, wyróżnić wybrane fragmenty, wpływają na czytelność i łatwiejszy odbiór. Dzięki zastosowaniu tych elementów teksty pod SEO są czytelne i wygodne w odbiorze.
Meta opisy
Warto zawrzeć w nich tzw. CTA, czyli call to action. Meta description widoczne jest dla odbiorców na etapie wyników wyszukiwania. Często decydują o tym, czy dana osoba zdecyduje się zapoznać z całą zawartością.
Linkowanie
Popularnym sposobem, aby wyróżnić stronę w wynikach wyszukiwania, jest linkowanie wewnętrzne pozwalające czytelnikowi pogłębić temat lub zapoznać się z jego inną perspektywą.
Urozmaicenie tekstu
Pisanie pod SEO wymaga również kreatywności. Warto urozmaicać teksty o ciekawe zdjęcia, grafiki, wykresy, materiały video, tabele. Odbiór tekstu będzie znacznie bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.
Teksty SEO – przykłady
Jak pisać pod SEO, aby miało to sens? Przede wszystkim należy unikać tworzenia oklepanych tekstów typu: oferujemy wysokiej jakości produkty, jesteśmy najlepsi na rynku. W tym przekazie nie ma żadnych korzyści dla odbiorcy, nic nowego nie dowiaduje się o Twojej działalności.
Tekst tworzony pod SEO musi być dostosowany do realnych oczekiwań użytkownika. Należy dopasować go jednocześnie do algorytmów wyników wyszukiwania, a w tym celu należy wzbogacić go o odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Stosowane frazy muszą być popularne, ale jednocześnie cechować się niską konkurencyjnością. Masz wtedy największe szanse, aby osiągnąć dobre rezultaty w wynikach wyszukiwania.
Pisanie tekstów pod SEO wymaga również zastosowania odpowiedniej formy. Chodzi tu przede wszystkim o strukturę nagłówków, odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi, a także zwracanie uwagi na poprawność językową oraz stylistyczną. Pamiętać należy, że teksty czytają zarówno realni użytkownicy, jak i roboty Google. Kluczowa jest również unikalność.
Jak pisać teksty SEO – podsumowanie
Jeżeli zależy Ci na tworzeniu unikalnych, dobrych jakościowo tekstów, warto zadbać o optymalny dobór słów kluczowych, a także tworzyć teksty zgodnie z aktualnymi trendami dla danej branży. Prowadząc działalność zgodną z oczekiwaniami odbiorców, z łatwością uda się również wpisać w algorytmy Google. Wystarczy przestrzegać jedynie kilku podstawowych zasad, o których wspomnieliśmy w powyższym artykule.