Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Tych błędów SEO nie możesz popełnić na stronie internetowej

Najważniejsze Błędy Seo - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Choć SEO jest podstawą marketingu internetowego, nadal jest wiele firm, które nie mają dobrze zoptymalizowanej strony www. Powody są różne.

Mając świadomość najpopularniejszych błędów SEO, można ich unikać i pracować nad lepszą widocznością w wynikach wyszukiwania Google.

1.Niewłaściwy dobór słów kluczowych

Błędem w trakcie pozycjonowania jest bardzo często stawianie na niewłaściwe słowa kluczowe. Trzeba podkreślić, że jest to absolutna podstawa SEO, która pomaga robotom Google dopasować wyniki do intencji wyszukiwania. Przed wdrożeniem fraz, warto poddać je dokładnej analizie, najlepiej z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi.

Słowa kluczowe nie mogą być zbyt ogólne ani nieadekwatne do prezentowanych treści. Dla małej firmy działającej lokalnie, zbyt szeroka będzie fraza: stoły kuchenne na wymiar. W strategii SEO warto uwzględniać słowa kluczowe lokalne: stoły kuchenne Poznań, a także te z długiem ogonem: nowoczesne meble do kuchni z drewna. Choć mają one mniejszą liczbę wyszukiwani, dają większe szanse na konwersję.

2. Niewłaściwa strategia optymalizacji linków

Link building jest procesem optymalizacji dzielącym się na on-site oraz off-site. Linki są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, pokazują popularność i wiarygodność strony. Strona internetowa powinna zawierać bardzo dużo wartościowych linków. Będzie wtedy bardzo dobrze oceniana przez algorytmy.

Największą wartość mają linki uzyskiwane w sposób organiczny i spontaniczny poprzez tworzenie wartościowego, atrakcyjnego contentu. Nie należy korzystać z przekierowań na stronach o niskiej jakości lub zupełnie niezwiązanych z treściami, które proponujesz. Błędem jest korzystanie z nieuczciwych usług link building, które choć pozwalają szybko osiągnąć wysoką pozycję w Google, w dłużej perspektywie mogą wpędzić właściciela strony w duże problemy, ze względu na stosowanie praktyk black hat SEO. Warto stawiać na jakość, a nie ilość linków.

3. Duplikaty treści na podstronach

Zduplikowane treści są szkodliwe dla SEO. Zagrażają wiarygodności u użytkowników oraz wyszukiwarki. Obniżają one wartość merytoryczną strony i zmniejszają jej autorytet. Istotne jest, aby tworzyć wartościowe, oryginalne treści, stosować odpowiednie tagi kanoniczne i przekierowania 301.

To, czy na Twojej stronie internetowej znajdują się duplikowane treści możesz sprawdzić korzystając z następujących narzędzi: Copyscape, Siteliner czy Screaming Frog.

4. Nieprawidłowa nazwa domeny i błędny adres URL

Adres URL pomaga wyszukiwarkom i użytkownikom zrozumieć, gdzie się znajdują i co oferuje strona. Do nieprzyjaznych należą długie, skomplikowane i zawierające losowe znaki adresy URL, które zupełnie nie odzwierciedlają treści zawartych na stronie. Warto tworzyć krótkie, czytelne i spójne adresy.

Błędy SEO – podsumowanie

Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, korzystaj z najlepszych praktyk SEO i unikaj błędów, które mogą zagrozić Twojej pozycji w sieci.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację