Choć SEO jest podstawą marketingu internetowego, nadal jest wiele firm, które nie mają dobrze zoptymalizowanej strony www. Powody są różne.
Mając świadomość najpopularniejszych błędów SEO, można ich unikać i pracować nad lepszą widocznością w wynikach wyszukiwania Google.
1.Niewłaściwy dobór słów kluczowych
Błędem w trakcie pozycjonowania jest bardzo często stawianie na niewłaściwe słowa kluczowe. Trzeba podkreślić, że jest to absolutna podstawa SEO, która pomaga robotom Google dopasować wyniki do intencji wyszukiwania. Przed wdrożeniem fraz, warto poddać je dokładnej analizie, najlepiej z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi.
Słowa kluczowe nie mogą być zbyt ogólne ani nieadekwatne do prezentowanych treści. Dla małej firmy działającej lokalnie, zbyt szeroka będzie fraza: stoły kuchenne na wymiar. W strategii SEO warto uwzględniać słowa kluczowe lokalne: stoły kuchenne Poznań, a także te z długiem ogonem: nowoczesne meble do kuchni z drewna. Choć mają one mniejszą liczbę wyszukiwani, dają większe szanse na konwersję.
2. Niewłaściwa strategia optymalizacji linków
Link building jest procesem optymalizacji dzielącym się na on-site oraz off-site. Linki są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, pokazują popularność i wiarygodność strony. Strona internetowa powinna zawierać bardzo dużo wartościowych linków. Będzie wtedy bardzo dobrze oceniana przez algorytmy.
Największą wartość mają linki uzyskiwane w sposób organiczny i spontaniczny poprzez tworzenie wartościowego, atrakcyjnego contentu. Nie należy korzystać z przekierowań na stronach o niskiej jakości lub zupełnie niezwiązanych z treściami, które proponujesz. Błędem jest korzystanie z nieuczciwych usług link building, które choć pozwalają szybko osiągnąć wysoką pozycję w Google, w dłużej perspektywie mogą wpędzić właściciela strony w duże problemy, ze względu na stosowanie praktyk black hat SEO. Warto stawiać na jakość, a nie ilość linków.
3. Duplikaty treści na podstronach
Zduplikowane treści są szkodliwe dla SEO. Zagrażają wiarygodności u użytkowników oraz wyszukiwarki. Obniżają one wartość merytoryczną strony i zmniejszają jej autorytet. Istotne jest, aby tworzyć wartościowe, oryginalne treści, stosować odpowiednie tagi kanoniczne i przekierowania 301.
To, czy na Twojej stronie internetowej znajdują się duplikowane treści możesz sprawdzić korzystając z następujących narzędzi: Copyscape, Siteliner czy Screaming Frog.
4. Nieprawidłowa nazwa domeny i błędny adres URL
Adres URL pomaga wyszukiwarkom i użytkownikom zrozumieć, gdzie się znajdują i co oferuje strona. Do nieprzyjaznych należą długie, skomplikowane i zawierające losowe znaki adresy URL, które zupełnie nie odzwierciedlają treści zawartych na stronie. Warto tworzyć krótkie, czytelne i spójne adresy.
Błędy SEO – podsumowanie
Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, korzystaj z najlepszych praktyk SEO i unikaj błędów, które mogą zagrozić Twojej pozycji w sieci.