Rozwój AI w 2025 roku jest obserwowany już niemal na każdym kroku. W tym kontekście wielu właścicieli małych biznesów zastanawia się, czy nadal opłaca się inwestować w SEO. Okazuje się, że tak — dobre praktyki związane z pozycjonowaniem wciąż przynoszą szereg korzyści.
Wpływ pozycjonowania na widoczność strony w Google
90,55% ruchu na Twojej stronie internetowej pochodzi z wyszukiwarki Google. Są to aktualne dane podane przez Backlinko. Znalezienie się w top 10 powinno być dla Ciebie nadrzędnym celem, ponieważ mało internautów zagląda na drugą stronę wyszukiwarki.
Korzystając z dobrej strategii pozycjonowania, możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Im wyżej w Google jesteś, tym Twoja witryna ma większy potencjał sprzedażowy.
Korzyści dla małych biznesów z inwestycji w SEO
Pozycjonowanie strony internetowej warto wkalkulować w swoją działalność, niezależnie od jej rozmiaru. Przynosi to bardzo dobre rezultaty. Najważniejsze jest skorzystanie z odpowiedniej strategii.
Zwróć uwagę na SEO lokalne
Google od dłuższego czasu podsuwa użytkownikom wyniki, biorąc pod uwagę ich geolokalizację. Zapytania są personalizowane, dlatego wpisując w wyszukiwarkę hasło „najlepsza piekarnia”, otrzymasz sugerowane biznesy znajdujące się w okolicy, w której mieszkasz.
Pozycjonowanie lokalne jest również tańsze niż globalne, a często również skuteczniejsze. Masz zapewniony bardzo dobry ruch organiczny, dlatego nie musisz inwestować w nowe reklamy. To dla małego biznesu z ograniczonym budżetem bardzo dobra wiadomość.
Stosuj frazy long-tail
Fraza długiego ogona, czyli rozbudowane zapytanie składające się z kilku słów, wyróżnia się mniejszą konkurencyjnością i łatwiejszym pozycjonowaniem. Szczególnie zwraca uwagę klientów znajdujących się już na ostatnim etapie procesu zakupowego. Fraza long-tail to np. piekarnia rzemieślnicza z chlebem wegańskim. Stosując takie słowa kluczowe, możesz łatwiej wskoczyć na TOP 10 wyników wyszukiwania.
Długofalowa promocja marki
W dłuższej perspektywie Twój mały biznes wiele zyska na przemyślanej strategii pozycjonowania. Poprawisz pozycję swojej strony i zwiększysz jej autorytet. Ważne jest, aby optymalizować działania i zwracać uwagę na aktualizację algorytmów Google. Liczą się również specyficzne potrzeby odbiorców.
Im dłużej dobrze pozycjonujesz stronę internetową, tym więcej klientów jesteś w stanie pozyskać.
Jak poprzez pozycjonowanie możesz zaistnieć w AI?
Poprzez dobre pozycjonowanie strony internetowej, możesz dotrzeć do wyników AI, a aktualnie użytkownicy bardzo często zadają pytania ChatGPT. W 2025 roku duże znaczenie ma pozycjonowanie AI. Polega przede wszystkim na:
- poprawie struktury i semantyki treści,
- optymalizacji słów kluczowych i intencji użytkowników,
- stworzeniu strony, która jest wiarygodnym źródłem informacji,
- skupieniu się na technicznym SEO, czyli szybkim ładowaniu strony, poprawie indeksowania.
Poprawne pozycjonowanie strony jest dla małego biznesu szansą na osiągnięcie realnych zysków w dłużej perspektywie. Firma może dotrzeć do większej ilości osób. Im wyższa pozycja w Google, tym pojawia się więcej zapytań ofertowych.