Dużym wyzwaniem dla firm oferujących skomplikowane produkty jest ich przedstawienie w sposób przyjazny i zrozumiały. Bardzo ważnym etapem jest edukacja klienta i dostarczenie mu takich informacji, aby zainteresował się produktem. Jak to zrobić? Przydatnym narzędziem jest Digital Experience Platform do kształtowania i optymalizowania doświadczeń użytkownika poprzez zautomatyzowany marketing.
Co to jest Digital Experience Platform?
DXP to platforma wykorzystywana jako centralny system do gromadzenia danych o zachowaniu użytkowników. Analizuje, tworzy dopasowane treści, a jednocześnie dostarcza materiały w dowolnych kanałach, które są związane z organizacją i informacją o ofercie. Wpływa to na skuteczne ulepszenie doświadczeń klientów.
Przeczytaj również
Digital Experience wychodzi naprzeciw rozwojowymi technologicznemu. Umożliwia skuteczne radzenie sobie ze skomplikowanymi zadaniami. Platforma pomaga w zarządzaniu poznawania produktu, jego zakupu oraz późniejszego użytkowania. Jest to swoistego rodzaju Centrum Cyfrowej Obsługi Klienta, mające wpływ na funkcjonowanie wielu marek.
Platforma DXP łączy:
- doświadczenia użytkownika, czyli wrażenia płynące z korzystania z produktu,
- procesy marketingowe, czyli m.in. zakupy i reklamacje,
- centralny rejestr treści, czyli Content Management System (CMS), Product Information System (PIM), Digital Asset Management (DAM).
Czym wyróżnia się Digital Platform?
- System zarządzania treścią CMS klasy Enterprise. DXP stanowi rozwinięcie CMS. Dostępne są funkcje personalizacji treści dla zapewnienia spójnych doświadczeń użytkownika. Zarządzanie treścią musi być skalowalne i wydajne w przypadku dużych, zaawansowanych serwisów. Im większy poziom złożoności, tym większe są korzyści z personalizacji treści.
- Modułowość i trzymanie się założeń. W jednym systemie dostępnych jest wiele funkcjonalności zmniejszających pracochłonność działań marketingowych oraz kosztów z tym związanych. Ponadto, istnienie możliwość dodania niezbędnych modułów, co gwarantuje realizację wszystkich potrzeb. Kluczem jest działanie na prostych, a skutecznych rozwiązaniach.
- Łatwość integracji z innymi systemami. Nie ma żadnych problemów, aby połączyć Digital Experience Platform z obecnie wykorzystywanymi systemami, w celu stworzenia informatycznego ekosystemu przedsiębiorstwa.
- Zaufanie użytkowników. Dobrze zarządzana platforma jest wysoko oceniana przez użytkowników, zyskuje ich zaufanie. Jakość potwierdzają nagrody, wyróżnienia, wysokie pozycje w rankingach.
- Stabilna pozycja na rynku. Możliwość samodzielnego wdrożenia, a także zmiany dostawcy w trakcie realizacji zwiększa bezpieczeństwo procesów. Duże systemy mają również środki na rozwój technologii, dlatego nie ma problemów z korzystaniem z przestarzałych rozwiązań.
- Technologia open-source. Skuteczny sposób na redukcję kosztów bez opłat licencyjnych, związanych z utrzymaniem i rozwojem technologii. Wystarczy mieć prawa do kodu, a system będzie elastyczny, można w nim zmienić każdy aspekt. Uniwersalność pozwala na rozszerzanie modułów i pełne dopasowanie do potrzeb. Prawdopodobieństwo wystąpienia błędów jest tutaj bardzo małe, bezpieczeństwo dla przedsiębiorstwa natomiast wysokie.
Pimcore DXP, czyli wsparcie dla zarządzania doświadczeniami użytkownika
Narzędzie jest dostępne w formie darmowej licencji open-source, oferuje wiele zaawansowanych funkcji:
- zbieranie danych o zachowaniu użytkowników,
- prowadzenie zaawansowanej analizy zachowania użytkowników,
- tworzenie strategii digital experience,
- zarządzanie danymi i doświadczeniami użytkownika.
Narzędzie daje możliwość kreowania komunikacji dla dużej grupy odbiorców. Platforma ze względu na swoją modułowość, daje dostęp do wielu pakietów funkcji, a to gwarantuje pokrycie niemal wszystkich potrzeb odbiorców.
Jakie zastosowanie ma w praktyce Digital Experience Platform?
Wspominając Pimcore DXP, właściciel ma możliwość dynamicznej modyfikacji treści podstron sklepu internetowego na podstawie doświadczeń użytkownika. Zyskuje informacje o tym, jakie zakupy klient zrobił, które treści go najbardziej zainteresowały, jakie podstrony odwiedził i jakich produktów szukał. System daje możliwość modyfikowania treści w locie, poprzez ich dostosowywanie do potrzeb konkretnego klienta.
Osoby, które oglądają w sklepie internetowym m.in. czarne spodnie, zostaną przypisane automatycznie do konkretnego segmentu klientów, dla których wyświetlany będzie specjalny content w postaci bannerów na stronie głównej, konkretnych produktów w promocji, poradników. Sklep, z biegiem czasu zbierając informacje o kliencie, będzie w stanie dostosować w perfekcyjny sposób ofertę do jego preferencji. Proces ten nazywany jest dynamicznym generowaniem treści i powstaje dzięki wsparciu platformy Primcore. Ostatnie słowo ma oczywiście manager treści i manager doświadczeń klienta. Tworzą strategię tworzenia treści dynamicznych, niemniej cały ekosystem stanowi dla nich bardzo duże wsparcie.
Decydując się na zastosowanie w swojej firmie Digital Experience, rozpoczyna się cyfryzacja technologii marketingowych, w celu sprostania oczekiwaniom klientów.