System PIM, czyli Product Information Management to narzędzie do centralnego zarządzania informacjami o produkcie. Daje firmom możliwość zbierania, przechowywania, aktualizowania i udostępniania danych produktowych w jednym miejscu, a to upraszcza zarządzanie ofertą.
PIM – co to jest?
PIM to system zarządzania informacją produktową. Pozwala na zarządzanie wszystkimi zasobami marketingowymi w jednym miejscu. Jest to nowatorskie narzędzie cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa.
Zarządzanie setkami lub tysiącami produktów w sklepie internetowym bywa trudne, a w szczególności wyzwaniem jest zarządzanie treścią. PIM system ułatwia zarządzanie procesem tworzenia i udostępniania materiałów marketingowych. Zbiera dane z wielu źródeł i publikuje je w wielu kanałach dystrybucyjnych.
Przedsiębiorca zyskuje spójność informacyjną na wszystkich kanałach sprzedaży, a to przekłada się na doskonałe doświadczenia klienta i efektywne zarządzanie asortymentem. PIM Systems to kluczowe narzędzie wykorzystujące potencjał katalogu produktów.
Dlaczego Pimcore jest godny uwagi?
Decydując się na zastosowanie systemu Pim Core, można w działalności internetowej przezwyciężyć wiele trudności. Przede wszystkim nie ma żadnych trudności z utrzymaniem spójności danych w wielu kanałach sprzedaży, nie występują błędy i pomyłki. Na wszystkich stronach należących do marki dostępne są wyłącznie aktualne treści.
Przeczytaj również
Jest możliwość skutecznego przesyłania informacji z różnych źródeł do różnych kanałów dystrybucyjnych, a to gwarantuje ich aktualizację na bieżąco. Przedsiębiorca ma pełny dostęp do danych klientów, które może wykorzystać w celach marketingowych i handlowych. Zarządzanie treściami jest bardzo proste, ponadto można przetłumaczyć je na wiele wersji językowych. PIM Software ponadto skraca wdrażanie nowych produktów na rynek.
Cechy wyróżniające PIM systems
- Centralizacja danych produktowych. Dane przechowywane są w jednym miejscu.
- Integracja z innymi systemami. M.in. CRM, ERP, e-commerce.
- Skalowalność. System w każdym momencie można rozbudować, w zależności od potrzeb.
- Wielojęzyczność. Obsługa różnych języków.
- Obsługa wielu walut. Możliwość zarządzania cenami w różnych walutach.
- Automatyczne aktualizacje produktów w czasie rzeczywistym.
- Wsparcie dla różnych formatów mediów. Obsługa zdjęć, filmów, dokumentów PDF.
- Wyszukiwanie i filtrowanie. Zaawansowane narzędzia do wyszukiwania i filtrowania danych produktowych.
- Bezpieczeństwo. Zaawansowane funkcje zabezpieczające.
- Workflow i zarządzanie wersjami. Możliwość śledzenia zmian w danych produktowych i zarządzania różnymi wersjami produktów.
- Personalizacja. Możliwość dostosowywania interfejsu i funkcji do specyficznych potrzeb firmy.
- Raportowanie i analizy. Narzędzia do generowania raportów i analiz.
- Automatyzacja zadań. Możliwość automatyzacji rutynowych zadań.
- Wsparcie techniczne i edukacyjne. Dostępność pomocy technicznej oraz materiałów szkoleniowych dla użytkowników.
W jaki sposób system PIM rozwiązuje problem zarządzania informacją produktową?
W PIM użytkownik ma możliwość przeglądać i edytować wszystkie stworzone dotychczas opisy, dane techniczne, zdjęcia, filmy, artykuły. Po wprowadzeniu zmian informacje są aktualizowane automatycznie we wszystkich serwisach, sklepach internetowych, cyfrowych katalogach. Ta sama sytuacja występuje w przypadku zmiany zdjęcia czy plików PDF.
Dodając nowy produkt, można zdecydować, w jakim serwisie pojawi się. Publikacja następuje poprzez jedno kliknięcie. Zarządzanie wszystkimi treściami z jednego panelu administracyjnego jest bardzo dużym usprawnieniem dla przedsiębiorcy.
Korzyści, które przynoszą systemy PIM
Decydując się na Pim Core, można zyskać wiele korzyści, wpływających pozytywnie na działalność przedsiębiorstwa:
- zmniejszenie wydatków na tworzenie contentu,
- spójność komunikacyjna we wszystkich kanałach dystrybucyjnych i na wszystkich platformach sprzedażowych,
- konsolidacja danych, które do tej pory były przechowywane w różnych miejscach,
- zarządzanie treściami z poziomu jednego panelu administracyjnego PIM software,
- zauważalny wzrost sprzedaży. Rozbudowane informacje dostępne we wszystkich kanałach dystrybucyjnych sprawiają, że klient może zapoznać się z produktem, a to zwiększa jego zaufanie. Jednocześnie treści są unikalne, profesjonalne, a to ma wpływ na SEO. Automatycznie zwiększa się ruch organiczny w sieci.
O czym należy pamiętać wdrażając PIM e-commerce?
Zanim zdecydujesz się na wdrożenie Pimcore w swoim przedsiębiorstwie, przeanalizuj swoje potrzeby biznesowe. Dobierzesz odpowiedni zestaw funkcji, które wpłyną na rozwój Twojej działalności w sieci. Ważna jest możliwość integracji z innymi, już wykorzystywanymi systemami, takimi jak CRM, ERP czy e-commerce.
Przed zastosowaniem Pim Core warto również zrobić przegląd wszystkich dotychczas opublikowanych treści, aby przygotować spójny i precyzyjny przekaz. Wybór systemu PIM gwarantuje rozwój dla Twojego przedsiębiorstwa, a także dostosowanie go do zmieniających się potrzeb użytkowników. Dane są maksymalnie chronione i dostępne tylko dla upoważnionych osób.
Po wdrożeniu system PIM wymaga regularnej kontroli, wprowadzania ewentualnych poprawek oraz monitorowania opinii użytkowników. Reagując na potrzeby odbiorców, można prowadzić skuteczną działalność sprzedażową.