Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

System PIM – co musisz wiedzieć?

System Pim - Co Musisz Wiedzieć? zdjęcie nr 13

System PIM, czyli Product Information Management to narzędzie do centralnego zarządzania informacjami o produkcie. Daje firmom możliwość zbierania, przechowywania, aktualizowania i udostępniania danych produktowych w jednym miejscu, a to upraszcza zarządzanie ofertą.

PIM – co to jest?

PIM to system zarządzania informacją produktową. Pozwala na zarządzanie wszystkimi zasobami marketingowymi w jednym miejscu. Jest to nowatorskie narzędzie cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa.

Zarządzanie setkami lub tysiącami produktów w sklepie internetowym bywa trudne, a w szczególności wyzwaniem jest zarządzanie treścią. PIM system ułatwia zarządzanie procesem tworzenia i udostępniania materiałów marketingowych. Zbiera dane z wielu źródeł i publikuje je w wielu kanałach dystrybucyjnych.

Przedsiębiorca zyskuje spójność informacyjną na wszystkich kanałach sprzedaży, a to przekłada się na doskonałe doświadczenia klienta i efektywne zarządzanie asortymentem. PIM Systems to kluczowe narzędzie wykorzystujące potencjał katalogu produktów.

Dlaczego Pimcore jest godny uwagi?

Decydując się na zastosowanie systemu Pim Core, można w działalności internetowej przezwyciężyć wiele trudności. Przede wszystkim nie ma żadnych trudności z utrzymaniem spójności danych w wielu kanałach sprzedaży, nie występują błędy i pomyłki. Na wszystkich stronach należących do marki dostępne są wyłącznie aktualne treści.

Przeczytaj również

Jest możliwość skutecznego przesyłania informacji z różnych źródeł do różnych kanałów dystrybucyjnych, a to gwarantuje ich aktualizację na bieżąco. Przedsiębiorca ma pełny dostęp do danych klientów, które może wykorzystać w celach marketingowych i handlowych. Zarządzanie treściami jest bardzo proste, ponadto można przetłumaczyć je na wiele wersji językowych. PIM Software ponadto skraca wdrażanie nowych produktów na rynek.

Cechy wyróżniające PIM systems

  • Centralizacja danych produktowych. Dane przechowywane są w jednym miejscu.
  • Integracja z innymi systemami. M.in. CRM, ERP, e-commerce.
  • Skalowalność. System w każdym momencie można rozbudować, w zależności od potrzeb.
  • Wielojęzyczność. Obsługa różnych języków.
  • Obsługa wielu walut. Możliwość zarządzania cenami w różnych walutach.
  • Automatyczne aktualizacje produktów w czasie rzeczywistym.
  • Wsparcie dla różnych formatów mediów. Obsługa zdjęć, filmów, dokumentów PDF.
  • Wyszukiwanie i filtrowanie. Zaawansowane narzędzia do wyszukiwania i filtrowania danych produktowych.
  • Bezpieczeństwo. Zaawansowane funkcje zabezpieczające.
  • Workflow i zarządzanie wersjami. Możliwość śledzenia zmian w danych produktowych i zarządzania różnymi wersjami produktów.
  • Personalizacja. Możliwość dostosowywania interfejsu i funkcji do specyficznych potrzeb firmy.
  • Raportowanie i analizy. Narzędzia do generowania raportów i analiz.
  • Automatyzacja zadań. Możliwość automatyzacji rutynowych zadań.
  • Wsparcie techniczne i edukacyjne. Dostępność pomocy technicznej oraz materiałów szkoleniowych dla użytkowników.

W jaki sposób system PIM rozwiązuje problem zarządzania informacją produktową?

W PIM użytkownik ma możliwość przeglądać i edytować wszystkie stworzone dotychczas opisy, dane techniczne, zdjęcia, filmy, artykuły. Po wprowadzeniu zmian informacje są aktualizowane automatycznie we wszystkich serwisach, sklepach internetowych, cyfrowych katalogach. Ta sama sytuacja występuje w przypadku zmiany zdjęcia czy plików PDF.

Dodając nowy produkt, można zdecydować, w jakim serwisie pojawi się. Publikacja następuje poprzez jedno kliknięcie. Zarządzanie wszystkimi treściami z jednego panelu administracyjnego jest bardzo dużym usprawnieniem dla przedsiębiorcy.

Korzyści, które przynoszą systemy PIM

Decydując się na Pim Core, można zyskać wiele korzyści, wpływających pozytywnie na działalność przedsiębiorstwa:

  • zmniejszenie wydatków na tworzenie contentu,
  • spójność komunikacyjna we wszystkich kanałach dystrybucyjnych i na wszystkich platformach sprzedażowych,
  • konsolidacja danych, które do tej pory były przechowywane w różnych miejscach,
  • zarządzanie treściami z poziomu jednego panelu administracyjnego PIM software,
  • zauważalny wzrost sprzedaży. Rozbudowane informacje dostępne we wszystkich kanałach dystrybucyjnych sprawiają, że klient może zapoznać się z produktem, a to zwiększa jego zaufanie. Jednocześnie treści są unikalne, profesjonalne, a to ma wpływ na SEO. Automatycznie zwiększa się ruch organiczny w sieci.

O czym należy pamiętać wdrażając PIM e-commerce?

Zanim zdecydujesz się na wdrożenie Pimcore w swoim przedsiębiorstwie, przeanalizuj swoje potrzeby biznesowe. Dobierzesz odpowiedni zestaw funkcji, które wpłyną na rozwój Twojej działalności w sieci. Ważna jest możliwość integracji z innymi, już wykorzystywanymi systemami, takimi jak CRM, ERP czy e-commerce.

Przed zastosowaniem Pim Core warto również zrobić przegląd wszystkich dotychczas opublikowanych treści, aby przygotować spójny i precyzyjny przekaz. Wybór systemu PIM gwarantuje rozwój dla Twojego przedsiębiorstwa, a także dostosowanie go do zmieniających się potrzeb użytkowników. Dane są maksymalnie chronione i dostępne tylko dla upoważnionych osób.

Po wdrożeniu system PIM wymaga regularnej kontroli, wprowadzania ewentualnych poprawek oraz monitorowania opinii użytkowników. Reagując na potrzeby odbiorców, można prowadzić skuteczną działalność sprzedażową.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację