Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Ile można zarobić na sklepie internetowym?

Ile Można Zarobić Na Sklepie Internetowym? zdjęcie nr 13

Sklepy internetowe notują aktualnie bardzo dynamiczny rozwój. Powstaje ich coraz więcej, ze względu na popularność zakupów bez wychodzenia z domu. Warto dowiedzieć się, czy jest to z punktu widzenia sprzedawcy opłacalny biznes.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Podstawowym kosztem, jaki należy ponieść, jest zakup domeny, co wiąże się z wydatkiem rzędu kilkudziesięciu złotych w skali roku. Za hosting trzeba natomiast zapłacić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie. 

Musisz również podjąć decyzję o wybraniu konkretnej platformy e-commerce, na której będzie prowadzona sprzedaż. Jeżeli posiadasz umiejętności programistyczne, możesz zbudować sklep od podstaw, korzystając z języka PHP, Python oraz JavaScript. Zajmie to na pewno jednak sporo czasu. 

Alternatywą są platformy e-commerce, a wśród najpopularniejszych wymienić można Shopify, WooCommerce, Shoper oraz IdoSell. Ich działanie opiera się na opłacaniu miesięcznego abonamentu, a wysokość zależy od wybranego planu. Pozwalają szybko rozpocząć prowadzenie działalności sprzedażowej w internecie, ale mają wiele ograniczeń w zakresie personalizacji.

Kolejną inwestycją, jaką musisz ponieść, jest wykonanie projektu graficznego sklepu, logo oraz materiałów marketingowych. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego warto zbudować profesjonalny wizerunek, a przez to przyciągnąć szerokie grono potencjalnych klientów.

Usługi programistyczne i marketingowe w Twoim mieście

Jeżeli chodzi o działania marketingowe, istotne jest, aby były wyróżniające, ponieważ sklepów internetowych jest naprawdę bardzo dużo. Musisz zrobić wszystko, aby proponowane produkty były dobrze widoczne w sieci. Warto zdecydować się przede wszystkim na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, promowanie marki w mediach społecznościowych, a także warto zainwestować w płatne kampanie reklamowe np. Google Ads.

Od czego uzależniony jest koszt założenia sklepu internetowego?

To, ile zapłacisz za założenie sklepu internetowego, jest uzależnione od:

  • rozmiaru platformy sprzedażowej — weź pod uwagę ilość produktów, jakie chcesz sprzedawać, strukturę kategorii, a także ilość danych, które chcesz umieścić przy produkcie. Im więcej ich będzie, tym trzeba zainwestować w lepsze parametry techniczne;
  • oczekiwanych funkcjonalności — niezbędna jest integracja sklepu internetowego z systemami zewnętrznymi, takimi jak system magazynowy czy księgowy. Można również skorzystać z wielu funkcji personalizacji, które umożliwią proponowanie klientom określonych produktów;
  • zastosowanych technologii — największy koszt jest związany z wyborem platformy e-commerce i rozmiarem hostingu, który trzeba zastosować. 

Przeczytaj również

Ile można zarobić na sklepie internetowym?

Chcesz otworzyć własny sklep internetowy? Zarobki są tutaj różne, uzależnione od branży, w jakiej działasz. Musisz jednak znać trzy podstawowe terminy:

  • przychód — kwota, którą sklep uzyskuje za sprzedaż produktów. Może być liczony zarówno brutto, czyli z podatkiem VAT, jak i netto, czyli bez podatku VAT;
  • koszty uzyskania przychodu — koszty ponoszone, gdy prowadzisz sklep internetowy. Zarobki pojawiają się dopiero gdy odliczysz od tej sumy koszty zakupu towarów, wynagrodzenie pracowników, koszty marketingu, opłaty za hosting i domenę, koszty płatności online oraz wiele innych wydatków;
  • dochód — pokazuje, ile zarabia sklep internetowy. Wyrażany jest jako pomniejszenie przychodu o koszty jego uzyskania. To kluczowy wskaźnik, który mówi o rentowności działalności.

Własny sklep odzieżowy — zarobki, w zależności od rozmiaru platformy sprzedażowej

Na najmniejsze zarobki mogą liczyć małe sklepy internetowe, które zakładane są w celach hobbystycznych. Miesięcznie są w stanie osiągnąć przychód na poziomie 500 zł. Jeżeli jednak jest to nieco większy biznes, który konkuruje z innymi, kwota ta może sięgać do 3000 zł miesięcznie. Na jeszcze większe zarobki mogą liczyć małe i średnie sklepy internetowe, które wiążą się z podstawową działalnością właściciela.

Biznesy, które działają na rynku już od kilku lat, mogą osiągać przychód w granicach 10-50 tysięcy złotych. A ile można zarobić na sklepie internetowym z ubraniami? Jeżeli ma on już ugruntowaną pozycję na rynku, w tym prowadzi sprzedaż międzynarodową, przychód może sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych lub więcej.

Sklep dropshipping — zarobki, na jakie możesz liczyć

Dropshipping jest modelem biznesowym w branży e-commerce, w którym sprzedawca nie posiada własnego magazynu towarów. Nie zajmuje się również ich wysyłką. Zadaniem sprzedawcy jest wyłącznie przekazywanie zamówień producentom lub hurtownikom, którzy zajmują się pakowaniem i wysyłaniem produktów do klientów końcowych.

Własny sklep internetowy wiąże się z wieloma obowiązkami, a w tym przypadku, możesz sprzedawać produkty bez inwestowania w dodatkowe aspekty, co znacząco obniża koszty inwestycji. To rozwiązanie ma oczywiście swoje ograniczenia. 

Mając własny sklep internetowy, zarobki kontrolujesz samodzielnie. W modelu dropshippingowym musisz pamiętać o marży. Podpisując umowę z hurtownią, sprawdź, czy może ona kontrolować jej wysokość. Od tego zależy poziom osiąganych przez Ciebie dochodów.

Bardzo często w modelu dropshippingowym ceny produktów są zbliżone, ze względu na bardzo dużą konkurencyjność na rynku. Nie ma więc możliwości ustalania zbyt wysokich marż, jeżeli w ogóle chcesz coś sprzedać. Ponadto nie masz wpływu na cały proces realizacji zamówienia. Istotne jest, aby współpracować z rzetelnymi partnerami biznesowymi, jeżeli chcesz zarabiać na sprzedaży. 

Ile można zarobić na sklepie internetowym? Podsumowanie

Określenie tego, ile możesz zarobić na sklepie internetowym, jest bardzo trudne, ze względu na wiele aspektów, jakie mają na to wpływ. Jeżeli chcesz odnieść sukces, musisz przede wszystkim w pełni dostosować się do potrzeb klientów.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację

    Telefon WhatsApp E-mail