Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Jaka platforma na e-commerce?

Jaka Platforma Na E-Commerce? - Grupa Improve zdjęcie nr 13

Wybór platformy e-commerce jest kluczowy dla powodzenia biznesu, jakim jest sklep internetowy. Na które rozwiązanie warto się zdecydować? Przedstawiamy platformy e-commerce, na które warto zwrócić uwagę, otwierając sklep internetowy.

Jakie są najlepsze platformy e-commerce?

Za najlepszą platformę e-commerce można uznać tę, która jest dopasowana do indywidualnych potrzeb użytkownika, przyjazna pod kątem optymalizacji technicznej i zarządzania z poziomu administracyjnego. Wybór konkretnego rozwiązania zawsze jest kwestią indywidualną.

Według rankingu Statista z lipca 2022 najpopularniejsza platforma sklepowa to WooCommerce. Alternatywą jest Shopify. W Polsce bardzo dużym uznaniem cieszą się również PrestaShop i Shoper.

Przeczytaj również

Gdzie założyć sklep internetowy? Przegląd popularnych platform e-commerce

PrestaShop

Na tej platformie można założyć sklep e-commerce typu open source. Sprawdza się w przypadku małych, średnich, jak i dużych biznesów. Wyróżnia go intuicyjna obsługa. Trzeba jednak pamiętać, że wiele zmian technicznych w kodzie witryny można wprowadzić jedynie, znając HTML, CSS, czy JS.

Choć PrestaShop jest dostępna w wersji darmowej, istnieje możliwość wykupienia modułów płatnych, które rozszerzają funkcjonalność prowadzonego biznesu.

Platformę można skutecznie pozycjonować, dostępny jest otwarty kod źródłowy. Zadbano również o wiele przydatnych modułów SEO.

Zalety PrestaShop

  • Bezpłatny sklep internetowy – platforma udostępnia dodatkowe moduły za opłatą dla zainteresowanych Klientów.
  • Wiele modułów zarówno w wersji bezpłatnej, jak i płatnej.
  • Intuicyjna, prosta obsługa.
  • Regularna aktualizacja oprogramowania.

WooCommerce

Jest to wtyczka do WordPress, która ciągle zyskuje nowe funkcjonalności i umożliwia skuteczne zakładanie sklepów internetowych. Bezpłatne rozwiązanie jest idealne dla małych i średnich przedsiębiorców. Atutem jest prosta obsługa sklepu.

Bardzo ważne jest to, że WooCommerce nie stwarza problemów w trakcie skutecznego pozycjonowania.

Zalety WooCommerce

  • Bezpłatne sklepy internetowe dla firm małych i średnich.
  • Wiele wtyczek usprawniających funkcjonowanie biznesu.
  • Bardzo prosta, intuicyjna obsługa.

Shopify

Ta platforma sklepów internetowych jest popularna przede wszystkim w USA. Najczęściej wybierana jest, jeżeli sprzedaż ma być prowadzona w wielu krajach. Zapewnia łatwą obsługę zamówień i zarządzanie asortymentem, ale wprowadzenie zaawansowanych zmian wymaga wiedzy technicznej. Oprogramowanie jest przy tym wygodne i bezpieczne.

Shopify jest platformą przyjazną dla SEO, ale wprowadzanie jakichkolwiek zmian wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej. Można modyfikować szablony, ale do pełnego sukcesu niezbędne jest zaglądnięcie do kodu źródłowego serwera.

Zalety Shopify

  • Wygodna, intuicyjna obsługa.
  • Korzystne pakiety cenowe, z wieloma opcjami dodatkowymi dla wymagających klientów.
  • Wiele modułów do wyboru podwyższających funkcjonalność platformy.
  • Komfortowa edycja szablonów.

OpenCart

Wymieniając platformy sklepów internetowych oparte na open source, nie można zapomnieć o OpenCart. Pozwala w sposób kompleksowy zbudować sklep, zupełnie za darmo. Bardzo przypomina PrestaShop, szczególnie pod względem obsługi. Wdrożenie zmian wymaga edycji kodu źródłowego lub zainstalowania dodatkowych modułów.

Sklepy powstające na tej platformie można pozycjonować, ponieważ mają otwarty kod źródłowy. Wiele zmian trzeba jednak wprowadzać poprzez edycję kodu źródłowego, a to wymaga wiedzy technicznej.

Zalety OpenCart

  • Bezpłatne założenie sklepu internetowego na wybranym szablonie. Istnieją również wersje płatne.
  • Wiele modułów do wyboru.
  • Intuicyjna obsługa.

Shoplo

Platforma jest przystosowana do sklepów małych, średnich i dużych. Rozwiązanie jest elastyczne i tanie. Shoplo pozwala na otwarcie sklepu na abonament w cyklu najczęściej comiesięcznych opłat. Subskrypcja umożliwia otwarcie i prowadzenie wymarzonego sklepu internetowego.

Choć platforma ma charakter SaaS, jest podatna na pozycjonowanie, co jest bardzo dobrą wiadomością.

Zalety Shoplo

  • Łatwe tworzenie sklepu internetowego.
  • Wygodne zarządzanie sklepem internetowym.
  • Dostępnych wiele integracji oraz modułów.
  • Wsparcie językowe.

SkyShop

Jest to SaaS platforma. Sklep internetowy na niej powstający oparty jest na opłacie abonamentowej. Subskrypcja umożliwia otwarcie małego lub średniego biznesu. Pozycjonowanie sklepu jest możliwe w dość szerokim zakresie. Wdrożenie niektórych zmian może być utrudnione, ponieważ nie ma dostępu do kodu źródłowego.

Zalety SkyShop

  • Korzystne ceny pakietów.
  • Wiele szablonów do wyboru.
  • Łatwe otwarcie i zarządzanie sklepem internetowym.

Shoper

Popularna platforma w Polsce, która pozwala szybko i wygodnie założyć sklep e-commerce oparty na abonamencie. Oprogramowanie typu SaaS jest podatne na pozycjonowanie, choć występują pewne ograniczenia.

Zalety Shoper

  • Prosta, intuicyjna obsługa.
  • Szybka instalacja.
  • Wiele szablonów do wyboru.

RedCart

To przykład SaaS platformy. Sklep internetowy na niej powstający wymaga uiszczania comiesięcznej opłaty miesięcznej. Sklep uruchomić można bardzo szybko, korzystając z gotowych szablonów. Występują w ograniczonej wersji pod względem edycji.

RedCart posiada ograniczenia w zakresie SEO, dlatego nie uda się przeprowadzić pełnego, kompleksowego pozycjonowania.

Zalety RedCart

  • Możliwość szybkiego założenia sklepu na gotowym szablonie.
  • Prosta, intuicyjna obsługa.
  • Atrakcyjny koszt.

Magento

Bardzo dobra, elastyczna platforma, ale posiadająca pewne ograniczenia – zmiany wymagają dostępu do kodu źródłowego. Co prawda można edytować zawartość, ale trzeba znać dev, aby zrobić to samodzielnie.

Nie pojawiają się żadne utrudnienia w pozycjonowaniu, ze względu na możliwość edycji kodu źródłowego.

Zalety Magento

  • Stała możliwość rozwoju sklepu internetowego.
  • Rozwiązanie przystosowane do potrzeb dużych przedsiębiorców.
  • Możliwość edytowania kodu źródłowego.

Joomla!

Przechodząc do platformy e-commerce typu open source, można zdecydować się na uruchomienie zarówno małego, jak i dużego sklepu internetowego. Wdrożenie zmian wymaga dostępu do kodu źródłowego, a także wiedzy w zakresie jego edycji. Jest to rozwiązania idealne, jeżeli opieka nad sklepem jest powierzona web deweloperowi.

Ze względu na otwarty kod źródłowy, jest możliwość prowadzenia działań optymalizacyjnych i związanych z pozycjonowaniem.

Zalety Joomla!

  • Zastosowanie zaawansowanych rozwiązań.
  • Rozwiązanie przystosowane do dużych biznesów.
  • Stały rozwój sklepu internetowego.

Sote

Sklep uruchamiany jest z pomocą specjalnych szablonów. Oprogramowanie ma charakter typu SaaS. Serwer można wzbogacać o dodatkowe funkcjonalności przy pomocy dedykowanych aplikacji.

Istnieje możliwość edycji podstawowych elementów wchodzących w skład SEO, dlatego pozycjonowanie odbywa się w ograniczonym zakresie.

Zalety Sote

  • Łatwa, intuicyjna obsługa.
  • Dostęp do wielu szablonów graficznych.
  • Możliwość zaprojektowania motywu dostosowanego do indywidualnych potrzeb.

Wix Stores

Kreator stron internetowych, który został wzbogacony o funkcję Stores. Pozwala na otworzenie własnego sklepu internetowego. Dla jednych jest to zaleta, a dla drugich wada, że jest to nadal kreator. Dla osób nieposiadających wiedzy technicznej to spore ułatwienie. Niestety, optymalizacja i pozycjonowanie występują tu w bardzo ograniczonym zakresie.

Zalety Wix Stores

  • Tworzenie sklepu internetowego przy pomocy kreatora.
  • Wiele dodatkowych funkcji do dyspozycji.
  • Bardzo prosta, intuicyjna obsługa.

Jaka platforma na sklep internetowy jest najlepsza?

Jeżeli zastanawiasz się, gdzie najlepiej założyć sklep internetowy warto podjąć decyzję w oparciu o następujące kroki:

  1. Zastanów się, jak duży biznes chcesz prowadzić. Znaczenie ma przede wszystkim ilość obsługiwanego asortymentu.
  2. Pomyśl, czy wolisz rozwiązanie SaaS, czy open source. W tym celu warto zapoznać się z zaletami i wadami obydwu rozwiązań.
  3. Przemyśl, czy do tworzenia i rozwoju sklepu zatrudnisz web developera. Zwykle jest to uzależnione od posiadanego budżetu.
  4. Określ, czy w przyszłości asortyment ulegnie znacznemu powiększeniu.
  5. Sprawdź możliwości SEO danej platformy.
  6. Zweryfikuj, czy wybrana platforma spełnia Twoje potrzeby biznesowe.

Podstawą dobrze prosperującego biznesu jest otwarcie go na podstawie dobrze przemyślanego biznesplanu. Warto określić możliwości i cele działalności, a także wziąć pod uwagę podejście ludzi do robienia zakupów przez internet. Wiele osób chce obecnie podążać za modą i robić zakupy bez wychodzenia z domu. Można wpisać się w ten trend, przenosząc działalność do sieci.

Kluczowym aspektem, dzięki któremu można uznać pomysł za sukces, jest określenie budżetu, jakim dysponujesz. Samo powstanie sklepu to duży wydatek, dlatego tak istotne jest, aby wybrać dopasowane do potrzeb biznesu platformy. Sklep internetowy musi być dopasowany do zasobów, jakimi będziesz zarządzać.

Kolejną kwestią jest określenie, jak wiele unikalnych produktów znajdzie się w Twoim sklepie. Przemyślenie tego, pozwala wybrać platformę dopasowaną do potrzeb i uniknąć niepotrzebnych inwestycji w zbyt duży projekt. Choć open source kusi otwartością i wieloma możliwościami, to w przypadku oferty składającej się z 50 produktów, czasem lepiej wybrać SaaS.

Zaproponowane rozwiązania łączą się oczywiście z kwestiami technicznymi, o jakie oparte są gotowe sklepy internetowe. Ranking, który został przedstawiony powyżej, jasno pokazuje, które platformy są proste w obsłudze i nie wymagają wiedzy technicznej. Warto również wziąć pod uwagę, czy nie warto wygospodarować budżetu na wsparcie web developera.

Cały proces wyboru platformy e-commerce nie należy do najłatwiejszych, dlatego tak ważne jest przemyślenie wielu aspektów i postaranie się o wybór rozwiązania najbardziej zbliżonego do potrzeb.

Asortyment do 1000 produktów – Shoper

Shoper to oprogramowanie mające charakter SaaS. Wymaga opłacania comiesięcznej subskrypcji, ale nie trzeba przejmować się żadnymi kwestiami technicznymi. Jest to idealne rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców, ponieważ większość aspektów jest z góry ustalonych, dopasowanych do potrzeb.

Zdecydowanie na tej platformie aktualnie najszybciej można założyć sklep. Nie trzeba tworzyć szablonu od podstaw, można wykorzystać gotowe rozwiązania. Ponadto udostępnione jest wsparcie techniczne, w razie jakichkolwiek problemów. Ponadto dostępna jest rozległa baza wiedzy o Shoper na dedykowanej stronie internetowej, co jest przydatne dla nowicjuszy.

Jakie jeszcze zalety ma ta platforma? Sklep internetowy z łatwością można zintegrować z innymi stronami m.in. Allegro i Ceneo. Dostępne są rozbudowane funkcjonalności na wzór tych znanych z wtyczki do WordPressa. Choć część z nich jest płatna, dają ogrom możliwości. Inwestycja w nie jest opłacalna.

Czy najlepiej jest właśnie tu założyć sklep internetowy? Platforma posiada również pewne ograniczenia. Przede wszystkim, wprowadzając niektóre zmiany w kodzie źródłowym, trzeba liczyć się z utratą gwarancji. Taki problem nie pojawia się w przypadku platform typu open source. Pomimo to, Shoper jest jednym z lepszych rozwiązań dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą z przytupem wejść do świata e-commerce.

Asortyment do 10 000 produktów – WooCommerce

Jeżeli zastanawiasz się, gdzie najlepiej założyć sklep internetowy mając do obsługi średniej wielkości asortyment obejmujący do 10 000 produktów, warto rozważyć WooCommerce. Wtyczka do popularnego WordPressa jest naprawdę rozbudowana, dostępna za darmo i uznawana za naprawdę świetne rozwiązanie dla biznesu.

Integracja z WordPress sprawia, że można z łatwością założyć sklep internetowy, z uwagi na intuicyjność całego procesu. Oczywiście trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami, które zawsze trzeba ponieść, rozkręcając biznes, jednak jest to opłacalne. WooCommerce zapewnia dostęp do tysięcy rozszerzeń. Choć nie każde jest warte uwagi, użytkownik ma wybór i może dopasować funkcjonalności w celu uzyskania jak najlepszych doświadczeń użytkowników.

WooCommerce to również bardzo elastyczna platforma sklepowa. Jest możliwość ingerowania w wygląd sklepu i dopasowywania go do własnych potrzeb. Daje znacznie większe możliwości niż platforma SaaS. Ponadto świetnie wpisuje się w planowane działania SEO. Można skutecznie budować widoczność, uzyskiwać dobre wyniki z pozycjonowania.

Oczywiście nie jest to platforma bez wad. Posiada pewne ograniczenia co do wielkości sklepu i łączenia się z częścią widgetów. Ponadto aktualizacje oraz dodatkowe wtyczki mogą mocno namieszać w prawidłowym funkcjonowaniu sklepu. Są to jednak niewielkie problemy w porównaniu z zyskami, jakie gwarantują te platformy e-commerce.

Asortyment powyżej 10 000 produktów – PrestaShop

Dla zaawansowanych biznesów najlepsza jest platforma PrestaShop, czyli największy rywal WooCommerce. Obie stale się rozwijają, działają na darmowej podstawie, z możliwością skorzystania z płatnych rozszerzeń. Opinie, który wariant wybrać do obsługi ponad 10 000 produktów, są mocno podzielone.

PrestaShop działa w oparciu o otwarte oprogramowanie. Daje duże możliwości w zakresie dopasowania do potrzeb. Choć liczba modułów, z jakich można skorzystać, jest ogromna, należy z nimi uważać, aby nie przeciążyć platformy. Także nie jest polecana zaawansowana modyfikacja kodu źródłowego, ze względu na możliwość pewnych niestabilności i powolnego działania.

Sklepy internetowe dla firm, które chcą działać z dużym rozmachem zdecydowanie powinny powstawać na platformie PrestaShop. Warto wybrać to rozwiązanie, jeżeli chcesz prowadzić działalność multistore, czyli zarządzać jednocześnie kilkoma lub kilkunastoma mniejszymi sklepikami. WooCommerce tutaj się nie sprawdzi, a ponadto pojawiają się głosy, że przy zwiększającej się liczbie asortymentu występują problemy ze stabilnością i szybkością działania sklepu.

Oczywiście PrestaShop nie jest wolne od wad. Podstawowa, darmowa wersja jest mocno okrojona, dlatego niezbędna jest inwestycja środków finansowych w zakup rozszerzonych funkcjonalności. Inną opcją jest zatrudnienie web developera. Trzeba również przygotować się na wydatki związane z hostingiem, ze względu na specyficzną strukturę wewnętrzną platformy. Aby działała szybko i sprawnie, trzeba podjąć szeroko zakrojone działania optymalizacyjne. Właśnie z tych powodów, PrestShop idealnie sprawdza się w przypadku dużego budżetu.

W przypadku braku dostatecznej ilości środków finansowych warto zdecydować się na WooCommerce. Oszczędzić można wielu problemów.

Obie platformy posiadają mnóstwo zalet, są dopasowane do potrzeb klientów, a ponadto dają możliwość prowadzenia sklepu internetowego z dużymi sukcesami. Co ważne, ostateczny wybór powinien być podparty bardzo szczegółową analizą potrzeb.

Gdzie założyć sklep internetowy?

Platformy sklepów internetowych są mocno zróżnicowane, dlatego każdy użytkownik ma szansę wybrać rozwiązanie idealnie dopasowane do własnych potrzeb. Warto przeprowadzić dogłębny research własnych potrzeb i oczekiwań względem biznesu, można także skorzystać z pomocy web developera, w celu podjęcia najsłuszniejszej decyzji. Przemyślana decyzja pozwoli dobrze zainwestować pieniądze i prowadzić biznes z dużym sukcesem. 

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację