Software house Grupa Improve Sp. z o.o. - ul. Marcelińska 94B/181 Poznań
Wróć

Tworzenie e-commerce – co musisz wiedzieć?

Tworzenie E-Commerce - Co Musisz Wiedzieć? zdjęcie nr 13

Sprzedaż w internecie, choć bardzo powszechna, nie należy do najłatwiejszych, ze względu na bardzo dużą konkurencję. Warto dowiedzieć się, jak rozpocząć swoją przygodę z e-commerce i jakie kwestie wziąć pod uwagę, aby odnieść sukces.

Tworzenie sklepu internetowego — czy się opłaci?

Z roku na rok sprzedaż online zyskuje na popularności, wielu klientów odchodzi od tradycyjnego modelu robienia zakupów. Każdy przedsiębiorca poważnie powinien zastanowić się nad przeniesieniem, przynajmniej w pewnej części, swojego biznesu do sieci. Marki, które prowadzą sprzedaż z pomocą zewnętrznych platform, jasno podkreślają, że przychody z działalności od tego momentu znacznie wzrosły.

Tworzenie sklepów internetowych wymaga doświadczenia, wiedzy, wykorzystania innowacyjnych technologii. Współpracując z kompetentną agencją marketingową, możesz rozpocząć sprzedaż w internecie z dużym sukcesem.

Czy platforma e-commerce jest dla Ciebie?

Na sklep online lub platformę e-commerce warto zdecydować się, jeżeli masz przekonanie, że w ten sposób dotrzesz do szerszej grupy odbiorców, a jednocześnie zwiększysz swoją sprzedaż. Automatyzacja procesów dotychczas wykonywanych ręcznie w sklepie stacjonarnym przyczyni się do większych przychodów, uda się w ciekawy sposób dostosować ofertę do potrzeb klientów.

Utworzenie platformy e-commerce to dopiero początek przygody ze sprzedażą w internecie. Krok po kroku możesz rozszerzać swoją działalność, budować w kliencie poczucie, że jest dla Ciebie najważniejszy. Tworzenie e-commerce jest wieloetapowe, ale dzięki korzyściom, jakie dają nowości technologiczne, można wiele zyskać dla swojego biznesu.

Przeczytaj również

Projektowanie sklepu internetowego – najważniejsze kwestie

Sklep internetowy powinien rozwijać się wraz z Twoim biznesem. Stworzony przez profesjonalistów, będzie dopasowany do sektora gospodarki, w jakim działasz. Trendy w branży e-commerce zmieniają się bardzo dynamicznie, ale wiele aspektów jest umacnianych od lat.

Projektowanie e-commerce powinno skupiać się przede wszystkim na potrzebach użytkowników. Sklep internetowy musi być wygodny i łatwy w nawigacji. Szczególną uwagę należy zwrócić na projektowanie procesu zakupowego. Cała procedura powinna być przejrzysta i intuicyjna. Użytkownik ma szybko i bez komplikacji dokonać zakupu.

Warto pamiętać, że coraz więcej użytkowników kupuje przez urządzenia mobilne, dlatego sklep internetowy musi być responsywny. Oczywiście należy zadbać również o layout spójny z wizerunkiem firmy oraz brand bookiem.

Projekt sklepu internetowego powinien uwzględniać:

  • dopasowanie do identyfikacji wizerunkowej firmy,
  • estetykę,
  • responsywność,
  • dopasowanie do potrzeb użytkownika,
  • zgodność z zasadami UX i UI.

Tworzenie sklepów internetowych – jaką technologię wybrać?

Produkt, jakim jest sklep internetowy, ma realizować potrzeby ludzi, a także prowadzić do skutecznej sprzedaży. Warto wybrać technologię, która to ułatwia, a jednocześnie pozwala na przygotowanie projektu intuicyjnego, atrakcyjnego pod względem wizualnym, z przydatnym funkcjonalnościami.

Technologia Open Source dla sklepu internetowego

Open Source daje wiele możliwości wprowadzania zmian i rozbudowy sklepu internetowego. Technologia jest w pełni darmowa, dlatego nie trzeba obawiać się o opłaty licencyjne. Istnieje możliwość przygotowania platformy e-commerce o dowolnej wielkości, rozwijającej się wraz z Twoim biznesem.

Wysoka konfigurowalność, a także elastyczność powodują, że właściciel posiada duży stopień kontroli nad funkcjonalnościami, zapewnione są dogodne warunki zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Jedynym ograniczeniem są umiejętności programisty, jak i zasoby finansowe, w zakresie inwestowania w dodatkowe funkcje.

Rozbudowane opcje rozwoju sprzedaży umożliwiają oferowanie dowolnych produktów. Można rozpocząć od sprzedaży kilku produktów miesięcznie, a następnie przejść do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy. Sklep internetowy rozwija się wraz z Tobą.

Jeżeli projektowanie sklepów internetowych będzie oparte na technologii Open Source, można przygotować platformę szytą na miarę pod względem wizualnym, brandingu oraz układu strony. Witryna będzie wyróżniała się na tle konkurencji.

Najpopularniejsza platforma Open Source – WordPress

Otwarte oprogramowanie, jakim jest WordPress, pozwala zbudować sklep internetowy o dowolnej wielkości, z wieloma funkcjonalnościami:

  • Możliwość założenia i prowadzenia kilku sklepów internetowych jednocześnie ;
  • Zarządzanie odbywa się w jednym panelu administracyjnym;
  • Bezproblemowa integracja z innymi systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi za pomocą dedykowanych modułów;
  • Stworzenie sklepu internetowego w wielu językach, a także dopasowane do nich metody płatności i sposoby dostawy produktów;
  • Różnorodne metody rozliczeń, dobieranie walut do potrzeb klientów, jak i formy opodatkowania;
  • Korzystanie z promocji i rabatów napędzających sprzedaż dla konkretnych produktów, kategorii czy danego koszyka zakupowego;
  • Integracja z wieloma systemami magazynów i hurtowni, w celu zapewnienia regularnych dostaw,
  • Nielimitowana ilość obsługiwanych produktów, stale można poszerzać asortyment;
  • Funkcje systemu zarządzania treścią CMS pozwalają na proste dodawanie i edytowanie treści.

Tworzenie sklepu internetowego wraz z integracjami

Warto bardzo dokładnie przemyśleć, z jakimi systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi warto połączyć platformę sprzedażową. Możliwości jest wiele.

Integracja ze stanami magazynowymi

Bieżąca aktualizacja stanów magazynowych pozwala na sprawne funkcjonowanie sklepu internetowego. Nie dopuścisz do sytuacji, w której Twój klient kupi produkt, którego nie ma aktualnie na magazynie.

Integracja z metodami płatności

Projektowanie sklepów internetowych powinno uwzględniać potrzeby klientów, a co do metod płatności należy przyłożyć szczególną uwagę. Należy zaproponować najpopularniejsze warianty, m.in. PayU, Blik, przelew tradycyjny, kartę kredytową lub debetową. Można zdecydować się także na współpracę z platformami z odroczonymi płatnościami, jak np. PayPo.

Integracja z systemami dostaw

Klienci mają różnorodne preferencje, jeżeli chodzi o dostawy. Powinni mieć wybór. Popularne są dostawy do paczkomatów, czy firmą kurierską, ale warto zaproponować także odbiór osobisty, jeżeli prowadzisz także działalność stacjonarną.

Integracja z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi

Wielu przedsiębiorców, zanim założy własny sklep internetowy, decyduje się na prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem zewnętrznych platform, takich jak OLX lub Allegro. Posiadając już własny sklep, nie warto rezygnować z tych kanałów sprzedaży. Integracja z nimi zapewni stały i szerszy dostęp do grupy docelowej. Jest to szczególnie przydatne przy bardzo dużym asortymencie.

Integracja z porównywarkami cen i produktów

Aby dotrzeć do szerszego grona klientów, warto wystawić swoje produkty w porównywarkach cenowych, takich jak m.in. Ceneo.

Integracja z mediami społecznościowymi

Wielu klientów podejmuje decyzje o zakupie, przegląda Facebook czy Instagram. Warto zintegrować sklep internetowy z tymi platformami społecznościowymi. Działanie nie należy do trudnych, a jest przydatne przy promowaniu produktów. Zyskujesz atrakcyjną formę reklamy.

Jak zaplanować marketing przy projektowaniu sklepu internetowego?

Projektowanie sklepu www musi uwzględniać potrzeby e-biznesu w kontekście późniejszych działań marketingowych, odbywających się najczęściej w internecie. Budowa sklepu internetowego musi być dostosowana pod wdrożenie różnego typu metod.

Tworzenie sklepu online z wykorzystaniem SEO

Widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google ma istotny wpływ na wygenerowany na nim ruch. Warto pamiętać o zastosowaniu meta tagów, automatycznego generowania mapy strony czy tworzeniu przyjaznego adresu URL. W ramach Open Source otrzymujesz różnorodne funkcjonalności SEO, z których możesz skorzystać, aby wypracować odpowiednie rezultaty.

Analityka dla sklepu internetowego

Prowadząc marketing sklepu internetowego na bieżąco, warto śledzić rezultaty i skuteczność wprowadzanych działań. Każdą platformę e-commerce warto zintegrować z darmowymi narzędziami analitycznymi takimi, jak Google Analytics, Google Search Console i Google Tag Manager. Większość z nich posiada gotowe integracje ze sklepami internetowymi.

Blog jako wsparcie dla działalności sklepu internetowego

Content marketing jest bardzo ważny w działalności internetowej. Tworzenie sklepów online warto wzbogacić o blog pozwalający na dotarcie z ciekawymi treściami do klientów.

Newslettery z ofertami dla klientów sklepu internetowego

Zaplanowanie od początku istnienia sklepu internetowego newslettera, gwarantuje przedstawianie klientom ofert produktów, jakimi aktualnie dysponujesz. Przyjmuje to formę reklamy, jak i zachęca do zakupu. Warto wykorzystać popularne narzędzia do e-mail marketingu takie, jak MailChimp czy FreshMail, które zapewniają gotowe integracje z platformami sklepowymi.

Tworzenie sklepów e-commerce z checklistą

Uruchamiasz sklep internetowy? Oto lista działań, jakie musisz podjąć, aby zrobić to z sukcesem, bez pomijania najistotniejszych kwestii.

  • Sprawdź, czy Meta Title oraz Meta Descripion są zgodne z zawartością podstron;
  • Warto przeprowadzić test PageSpeed, aby upewnić się, że wszystkie części serwisu otwierają się błyskawicznie, bez niepotrzebnych opóźnień.
  • Upewnij się, że został zainstalowany certyfikat SSL, czyli zabezpieczenia oraz dostępność poprzez HTTPS.
  • Należy uruchomić cykliczne generowanie sitemapy strony, która wpływa na poprawne indeksowanie witryny przez wyszukiwarkę Google.
  • Sklep internetowy należy podpiąć pod Google Search Controle, w celu bieżącego śledzenia prawidłowego indeksowania strony przez wyszukiwarkę.
  • Należy dodać kod śledzenia Google Analytics, aby od pierwszych dni śledzić poprawność ruchu na stronie.
  • Na sklepie online warto uruchomić aplikację HotJar, w celu śledzenia, czy użytkownicy nie napotykają na problemy techniczne na którymś etapie wyszukiwania informacji o produkcie, czy dokonywania zakupu.
  • Budowa sklepu internetowego powinna uwzględniać także zabezpieczenia przed atakami hakerskimi. Jeżeli szczególnie się tego obawiasz, warto zastosować PhpMyAdmin, a także dodatkowe zabezpieczenia przed nieautoryzowanym dostępem do panelu CMS.
  • Należy upewnić się, że kosz oraz konto klienta działają poprawnie. Warto przeprowadzić test wysyłania wiadomości e-mail, czy nie są one klasyfikowane jako SPAM.
  • Należy przeprowadzić test katalogów oraz produktów, w celu weryfikacji błędów oraz poprawnego wyświetlania danych.

Ile kosztują sklepy internetowe? Tworzenie zajmuje dużo czasu? Sprawdź!

Średni czas realizacji sklepu internetowego to 5 miesięcy. Podstawowe, mało zaawansowane realizacje mogą zająć natomiast ok. 1 miesiąc. Jeżeli chodzi o koszty, stawki rynkowe wskazują, że najtańszy sklep online można przygotować za 15 000 zł, natomiast projekt rozbudowany, o wielu funkcjonalnościach może obejmować budżet nawet ok. 80 000 zł lub więcej.

Przedstawione koszty są jedynie poglądowymi. Wycena jest uzależniona od wielu czynników, przede wszystkim wybranych technologii, a także stopnia zaawansowania projektu. Budowanie sklepu internetowego można również przeprowadzić po kosztach. Trzeba jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto i czy uda się wraz z takim narzędziem osiągnąć ustalone cele biznesowe.

Tworzenie e-commerce – podsumowanie

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to wymóg współczesnych czasów, jeżeli chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zapewnić sobie stały przychód ze sprzedaży produktów.

Warto przygotować platformę profesjonalną, przystosowaną do zróżnicowanych potrzeb klientów. Zaowocuje to satysfakcją z dokonywania zakupów i przyczyni się do dalszego rozwoju Twojej działalności. Wszelkie starania powinny być podparte doświadczeniem agencji marketingowej, z którą rozpoczniesz współpracę.

Sprawdź usługi naszego software house

Ostatnie wpisy blogowe

Umów sięna darmową konsultację